Avatar billede ttw Nybegynder
24. januar 2001 - 14:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ikoner for netværksdrev forsvinder (win98)

Jeg har en Win98 (ikke SE)på vores LAN, hvor ikonerne de ved login tildelte drevbogstaver med jævne mellemrum forsvinder fra \'Denne computer\' og Explorer.
Hvis brugeren derimod åbner en genvej jeg har smidt på skrivebordet, er der ingen kvaler.
Og ja; jeg har forsøgt mig med diverse opdateringer.
Avatar billede lens Nybegynder
24. januar 2001 - 15:02 #1
Jeg har mødt det samme problem - både under 98, ME og 2000.
Avatar billede teknik Juniormester
24. januar 2001 - 22:46 #2
Problemet opstår når brugeren kikser sit login...eller evt. staver domain forkert.

Så \"kikser\" netværktilslutningerne....og når maskinen så siger
...der kunne ikke oprettes en forbindelse til F:\\\\netværksdrev\\dit\\dat.....
Så siger den intelligente bruger selvfølgelig \"nej tak\"....

Til en vis grad kan det hjælpe, at lære dem at sige Ja tak, men det glemmes gerne i løbet af en måneds tid eller to.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede ttw Nybegynder
24. januar 2001 - 23:01 #3
Jeg må nok hellere præcisere:
Brugeren logger på et NT-domæne. Hvis hun tastede forkert, ville hun (eller jeg) ikke efterfølgende kunne gendanne netværksdrevene, blot ved at åbne genvejene på skrivebordet.
Det pudsige er jo netop, at netværksforbindelsen ER til stede - \'Andre computere\' fungerer skam også.
Avatar billede teknik Juniormester
24. januar 2001 - 23:52 #4
Jeg må nok hellere - også - præcisere lidt....

Brugeren logger ikke korrekt ind...
Får derfor forespørgselen....
\"Der kunne ikke oprettes forbindelse til fx. Drev J (netværksdrev)....
Man får så lov at vælge om \"Systemet\" skal forsøge at oprette \"samme\" forbindelse ved næste Log-in
...Hvis der svares \"Nej\"(default) til dette spm., så er ikonerne Pist væk næste gang, hvor man bruger jo gerne får stavet sit login rigtigt....

...De færreste opdager lige med det samme at Netværks-drevene mangler,
...Når de så opdager det ...så prøver de normalt selv at genstarte - og er ekstra omhyggelige med Login...og er derfor ofte kommet korrekt \"På nettet\" når de tilkalder hjælp...
(jeg retter faktisk jævnligt Lige nøjagtig det her problem ude på Jobbet - så jeg \"sludrer\" ikke !!)
Samme Opstår hvis nogen lige \"låner\" PC\'en men ikke kender det korrekte Log-in.
og så blot trykker Esc  i stedet for at logge på.
Hvis det er Drev, som alle skal hae adgang til, så er den smarte løsning at tilføje dem i NT-serverens Log-on Script, for så er det nemlig lige meget hvad brugeren Kludrer med.

....unskyld gentagelsen....men prøv lige og check det....odds for at det passer...bedre end 99% ;-))

Avatar billede ttw Nybegynder
25. januar 2001 - 11:58 #5
Fa.... osse; jeg udtrykte mig (atter) uklart;
De pågældende drev tildeles netop via NT-loginscript. Der er drev for den pågældende medarbejdergruppe og drev, hvortil kun hun har adgang. Ingen kode=NUL netværksdrev!
Avatar billede teknik Juniormester
25. januar 2001 - 19:22 #6
Ok - nu er det mere klart i den her ende hvorfor du afviser ;-)
Mon ikke det er kludder med Scripts/replikering,

Hvor replikeringen beirker at dit script overskrives fra \"master server\"(PDC)...
...det bøvlede jeg i hvert fald med på et tidskunkt.
...når jeg så checkede den specielle script fil til den pågældende bruger...så var den blevet overskrevet af en gammel version...skete hvert 15 minut i mit tilfælde...

...hvis scriptet ellers ligger i \"repl\" folderen...så ku\' det være sådan noget...
er i hvert fald let at checke.

Hvis det er vilkårligt...ikke \"Konsekvent\"....så er det ikke \"overskrivning\"...den er meget \"konsekvent\" når det først er sket...

mvh :-)
Teknik

Avatar billede ttw Nybegynder
25. januar 2001 - 23:07 #7
Jow, det \'såmænd en fejl af _aller_værste skuffe; Periodisk.
Så nej, desværre; jeg replikerer overhovedet ikke scripts - jeg har pt. kun een NT-dåse, så det er ikke rasende aktuelt ;-)

Jeg bli\'r mere og mere overbevist om, at jeg ikke slipper for en større håndspålæggelse (:-(), men tak for indsatsen!
Avatar billede teknik Juniormester
25. januar 2001 - 23:36 #8
......så har jeg kun \"vildskud\" tilbage....det er - som jeg opfatter det - i \"Login-fasen\" at drevene ikke \"tilsluttes\"
Hvis scriptet er godt nok \"somme tider\" ja så er det altså ok.....ingen tivl der...
\"Periodisk\" så er vi nærmere ovre i hardwarefejl/konflikt efter mit skøn...

Evt. en deling af IRQ på netkortet......eller så simpelt som et defekt netkort, eller et dårligt netværkskabel/stik
Jeg var også lige inde i \"gaden\" konfliktende IP...men det burde systemet oplyse om...så neej.

Avatar billede ttw Nybegynder
26. januar 2001 - 11:57 #9
30 point for den gode vilje!
Men.. scriptet fejler ALDRIG v. login - ikonerne fordamper bare sådan, pist! *G*
Avatar billede teknik Juniormester
26. januar 2001 - 14:23 #10
>>ttw ok..Mystisk problem du har der...held og lykke med løsningen