Avatar billede zecain Nybegynder
23. januar 2004 - 16:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændring af hostname ?

Vil gerne vide om man kan ændre sit hostname på en eller anden måde ? Feks. 0x3ef3bfe7.esnxx1.adsl-dhcp.tele.dk  Til et.eller.andet.dk ????
Avatar billede fixxxer Nybegynder
23. januar 2004 - 16:40 #1
det kan du ikke! ellers skal du købe et domæne som peger på din IP, fx her: www.wannafind.dk
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. januar 2004 - 16:54 #2
det kan du godt men det kræver at du køber det domaine du vil have reverse dns til

og lader det pege på din ip... som selvfølgelig skal være statisk.

så skriver du til hostmaster@tele.dk
og siger at du gerne vil have lavet din reverse dns om til dit hostname.

du kunne også køre din egen dns server, men det er en langt sværere løsning som man ikke bare lige sætter op.
Avatar billede venturer Nybegynder
23. januar 2004 - 19:26 #3
Det kræver som sagt en fast IP.
Men det kan IKKE gøres ved at han bare kører sin egen DNS. Dette kræver stadig at TDC skal lave ændringer i deres DNS OG at han DNS skal registreres ved DK-Hostmaster (koster penge).
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. januar 2004 - 08:10 #4
ja .. det sagde jeg heller ikke noget om. jeg mente ikke det var nødvendigt at gå i detaljer da jeg tvivlede på det var en løsning som spørger kunne komme igang med.
du kan faktisk godt få tilladelse til at styre din egen rdns...
køre egen dns osv.
men som jeg sagde er det en langt sværere løsning.
Avatar billede venturer Nybegynder
26. januar 2004 - 11:12 #5
Jeg skrev heller ikke at man ikke kunne lave RDNS privat, blot at TDC skulle ændre deres DNS for at det kan lade sig gøre.

Men det lader at vi er enige :)