Avatar billede astskov Nybegynder
23. januar 2004 - 14:11 Der er 5 kommentarer

XP genstarter ved tryk på "full sceen mode" i mediaplayer

Jeg har en PC AMD 700 MHZ 196 MB RAm, hvor jeg netop har installeret windows XP og opgraderet med SP1 fra nettet.
Problemet er at PC'en genstarter, når jeg i windows media player trykker på knappen, der sætter mediaplayer i "Full screen mode".
Microsoft har ingen forslag til hvad der kan være galt når jeg "indsender" fejlloggen som XP generer.
Jeg har udover det som windows selv installerer kun installeret en modem driver (men problemet var der også før).
Problemet opstod også når jeg aktiverede Nordea homebanking (med sun java installeret). Til at starte med forsvandt Internet exploren bare, så geninstallerede jeg Java, så begyndte PC'en også at gå ned når jeg gik på netbank. Her troede jeg i første omgang at det var modem driveren der spillede ind, og geninstallerede derfor XP og tjekkede som det første hvordan media playerne fungerede - og den fik stadig win XP til at gå ned, derfor konkludere jeg at det ikke specielt er modemdriveren.

Nu har jeg sat mig for at få løst mediaplayer problemet før jeg går videre med at installere Java og teste netbank.
Avatar billede resten Nybegynder
23. januar 2004 - 14:24 #1
Hvis du kigger i din log bog som ligger under administration inde i kontrolpanlet så står der nok et envent-id som du kan poste her så kan jeg forsøge at finde fejlen.

Du kan også slå fra så den ikke genstarter http://www.arlet.dk/xpgenstarter.htm
Avatar billede prve Nybegynder
23. januar 2004 - 15:08 #2
Der er en Patch til Windows Mediaplayer på "Windows Update" som skulle løse dette problem.
Avatar billede astskov Nybegynder
24. januar 2004 - 17:44 #3
Jeg har nu kigget i logbogen. Der er et eventID 7034, med følgende beskrivelse:
Tjenesten NVIDIA Display Driver Service afsluttede uventet. Dette er sket 1 gang(e).
Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

( Der er ikke noget at hente på microsoft.com....)

Jeg har nu slået hardware acceleration fra på mit grafikkort: NVIDIA RIVA TNT2 Model 64 Pro (jeg havde inden da hentet og installeret de nyeste drivere 53.03).
Det har hjulpet, da jeg ikke længere får lov til at sætte Media Player i Full Screen Mode !!!, men giver klart nogle forringelser fx. kan jeg ikke længere vælge pause skærm med 3D rør (den fik også computeren til at genstarte))
Avatar billede astskov Nybegynder
24. januar 2004 - 17:44 #4
til Prve: Jeg kan ikke finde den patch til Mediaplayer, som du omtaler.
Avatar billede prve Nybegynder
24. januar 2004 - 23:28 #5
Hej igen!
Her er linket til Mediaplayer hotfix
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=828026
Håber at det løser dig problem.