Avatar billede www.silickon.dk Nybegynder
22. januar 2004 - 22:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MMS på hjemmeside.

Hej.
www.silickon.dk har jeg lavet en "MMS Billeder" sektion. Dreinde kan folk via WAP hente MMS billeder til deres mobil fra min side. Så er det jeg bare lige vil høre om det koster dem noget? Altså udover hvad deres priser hos deres teleabonent tager for at bruge WAP?
Avatar billede noden Nybegynder
22. januar 2004 - 22:55 #1
Det koster ikke noget at lave wap!
Det kan faktisk køre umiddelbart fra de fleste webservere.
Det er næsten som HTML!
Led efter WML på google!
Billeder til WAP hedder som regel wbmp!
Avatar billede www.silickon.dk Nybegynder
22. januar 2004 - 23:01 #2
Hmm... Det er slet ikke det jeg spørger om :P
http://www.silickon.dk/mmsbilleder.htm - Der er små MMS billeder, og hvis man går ind på de links fra sin telefon kommer MMS billedet på telefonen.

Det er dét jeg vil høre om. Altså når folk har hentet et billede til deres mobil, om det så koster en hel masse? Altså ligeom hvis man f.eks. bestiller et MMS billede fra 1208.
Avatar billede noden Nybegynder
22. januar 2004 - 23:05 #3
Ja, jeg havde det lidt på fornemmeren så jeg lavede bare en kommentar.
For jeg ved ikke så meget om MMS ud over jeg fandt noget på Sony Ericssons hjemmeside engang, sammen med en MMS editor til computeren så man kan lave dem selv.
Avatar billede www.silickon.dk Nybegynder
22. januar 2004 - 23:08 #4
Hmm... jamen jeg vil ikke lave dem. Jeg har allerede lavet dem. Og jeg har også prøvet at hente dem fra min side, og det kan jeg godt. Det er jo MMS Billeder (Farvebilleder)
Men jeg vil være sikker på at når det er på min side, så folk ikke får en regning på f.eks. 15 kr. pr. billed de har hentet.
Avatar billede noden Nybegynder
22. januar 2004 - 23:09 #5
Jeg tror egentlig man betaler for det for at dem som har det kan få lidt penge ud af det. Så er der selvfølgelig prisen for at køre det og pengene for ophavsrettigheder på billederne!
Mon dog det koster noget hvis man kan gøre det hele selv.
Tier stille nu! §8-D
Avatar billede noden Nybegynder
22. januar 2004 - 23:16 #6
Jeg har lige været inde og kigge.
Ellers en flot side men du skal nok regne med at dem som har ophavsretten på de billeder du har kan kræve penge for dem.
Det er ikke sikkert de gør det da bl.a aviser/blade mv. ikke vil betale sønderligt meget for at bruge billederne, så skråtter de bare annoncen.
Den som har taget billederne har ophavsrettighederne.
Hvis fotografen er på arbejde når han gør det, har arbejdspladsen rettighederne.
..Med mindre de er solgt eller videregivet.
Avatar billede www.silickon.dk Nybegynder
22. januar 2004 - 23:37 #7
Tak... :)
Men når de ligger på min side ved ophavsmanden ikke at de ligger der. Men det jeg vil vide er om så snart folk henter et billede fra deres telefon, tager teleselskaberne så mange penge for det?
Avatar billede www.silickon.dk Nybegynder
30. januar 2004 - 22:49 #8
Hm.. der kommer vist ikke svar her? Lukker spørgsmålet.
Avatar billede www.silickon.dk Nybegynder
30. januar 2004 - 22:49 #9
hov, skulle være et svar :P