Avatar billede loukas Mester
22. januar 2004 - 22:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget skal jeg bruge til at køre webserver

Jeg vil gerne hoste min egen hjemmeside.
ASP/mySQL på en IIS-server.
Ca. 500 unikke besøgende i døgnet.
Hvor hurtig skal min internetOpkobling være, og kan min "gamle" pc med en AMD 1800 og 256MB ram klare det tilfredsstillende ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2004 - 22:12 #1
PC: medmindre de brugere laver heftige ting så sagtens
net: afhænger igen af brugerne men 256 upstream bør være nok til normal web brug
Avatar billede kenp Novice
22. januar 2004 - 22:13 #2
ja det kan køre på en 256 (gør jeg selv) men hvis det er en tung siden så vil jeg sige minimum 512 (gerne mere)
Avatar billede shitping Nybegynder
22. januar 2004 - 22:24 #3
Ingen problem, men hvor dog bruge en IIS-server til en privat hjemmeside, er det ikke en lidt dyr løsning.
Jeg bruger selv en Pentium-233 som web-ftp og name server. Der ligger en redhat på maskinen, og den har ingen problemer med at levere varen.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2004 - 22:27 #4
Apache og PHP er en stærk combo.

Men hvis man har Windows Professional og man vil bruge ASP, så er det jo oplagt
med IIS.
Avatar billede loukas Mester
24. januar 2004 - 23:06 #5
Nu er siden udviklet i asp med diverse .dll og mySQL, jeg har XP-pro installeret og er vant til at bruge IIS.
Men Apache og PHP er helt sikkert noget jeg skal have kigget på senere. ;-)
Avatar billede loukas Mester
20. marts 2013 - 17:25 #6
lukker