Avatar billede doessing Nybegynder
24. januar 2001 - 12:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Systemressourcer

Jeg har WinME installeret på en AMDthunderbird 950mhz med 128 mbSDram og et TNT2 M64 grafikkort.
Jeg syntes ikke grafikken i 3D er helt ok - den hakker i fx. Hitman og Quake2.
Når jeg ser på systemoplysninger får jeg den meddelelse at de ledige systemressourcer ligger på ml. 35-45% ?? - selvom jeg ikke har andet end WinME kørende.
Kan det virkelig passe at ME trækker så megen saft ud af systemet?
Avatar billede preclean Nybegynder
24. januar 2001 - 20:51 #1
efter min opfatelse skal det nok passe, jeg har selv ME på AMD(500) med 192mbsdram og jeg har kun 54%ledige.
Windows har det med at bruge mange ressouser(modsat linux)og om de er i ledtog med Hardwaer proudcenteren kan man kun gisne om. jo mere styresystemet kræver jo merer køber vi..:)
Avatar billede hotpop Novice
24. januar 2001 - 21:16 #2
Nu er et TNT2 M64 grafikkort jo heller ikke af de bedste, men prøv at sætte opløsningen ned + kun bruge 16 bit farver. Med sådan en størrelse CPU burde du køre Geforce2 GTS!!! eller i det mindste MX versionen.

Ang. Systemressourcer så kan det være en fordel at deaktivere systemgendannelsen.
Avatar billede hotpop Novice
24. januar 2001 - 21:18 #3
P.s. Jeg har me på AMD k6-2 400 MHz m. 128 Mb ram og jeg har 75% ledig. (deaktiveret systemgendannelsen da jeg kører m. IMAGE)
Avatar billede preclean Nybegynder
24. januar 2001 - 21:30 #4
jeg har lige slået systemgendannelsen fra (tak hotpop) og dermed kommet op på 70% ledigeressouser
jeg har også TNT2 M64 kortet.
ps tjek lige http://www.eksperten.dk/spm/45536 der omhandler lidt at det samme...
Avatar billede daddy-o Nybegynder
25. januar 2001 - 13:44 #5
prøve at hente en detonator. Det kan hjælpe lidt på grafik kortet.
Avatar billede hotpop Novice
25. januar 2001 - 17:21 #6
eller hent drivere fra www.tweakup.dk - der er der drivere fra d. 14-01-2001.