Avatar billede jp1406 Nybegynder
22. januar 2004 - 15:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tastetur skriver forkert

Jeg har fået det besynderlige problem med tasteturet, at når man f.eks skriver 4, ved at bruge tallene over bogstaverne, skriver den 45,  6 bliver til 67, mellemrum virker som enter osv

Har set efter om der ligger et program som overruler, men det kan jeg ikke umiddelbart få øje på.

Har kørt den seneste scanning med norton antivirus; Ingen resultat

Har prøvet at søge på nettet efter sammen fejl, men har ikke fundes noget. Har nok problemer at finde ud af hvad jeg skal søge efter!! :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. januar 2004 - 15:29 #1
Er det PS2 eller USB keyboard? Mærke/model?

Test tastaturet på en anden maskine. Hvis problemet følger med, er det en hardware fejl på tastaturet.

Jeg tvivler på, at det kan være selve PC'en, så hvis problemet kun findes i din nuværende sammensætning, skal vi lede i din software...

JP
Avatar billede jp1406 Nybegynder
22. januar 2004 - 15:52 #2
ja det fik jeg ikke lige prøvet at skifte det ud, men der er kommet lige pludselig

Det er et ganske almindelig tastetur ps2 standart
Avatar billede simboy Nybegynder
25. januar 2004 - 16:55 #3
Er det den korrekte driver der er installeret til tastaturet, hvis ikke installer da en standart driver til tastaturet ( husk det skal være til dansk tastatur ).

Simboy
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. januar 2004 - 14:37 #4
Simboy> Der findes ikke nationale keyboard drivere til Windows. Du kan vælge et keyboard layout (som naturligvis kan være forkert, men hvis det kun er en periodisk fejl, så vil jeg gætte på hardware fejl).
Avatar billede jp1406 Nybegynder
02. februar 2004 - 23:04 #5
Nu har jeg haft fat i pc´'en igen, og det var fejl på tasteturet. Fejlen er kommet på en nat, så jeg troede ikke det kunne være hardware fejl