Avatar billede puppetmaster Nybegynder
22. januar 2004 - 14:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows XP: Se indhold af krypteret fil

Hvis jeg, under en "alm." brugerkonto har krypteret en fil, har administrator kontoen så overhovedet nogen mulighed for at læse indholdet af filen?
Spørgsmålet kommer fra en af vores brugere og jeg vil jo gerne kunne sig, 100%, at det kan admin kontoen IKKE.
Avatar billede jones_net Nybegynder
22. januar 2004 - 14:53 #1
Man skal have status af Recovery Agent for at kunne læse andre brugeres filer.

Hvis XP maskinen ikke er meldt ind i et domæne, er der ingen Recovery Agent.
Hvis maskinen er meldt ind i et domæne, vil det være muligt for Domain Admin at åbne filen ved hjælp af et certifikat, som ligger på den første Domæne Controller der blev installeret.

Men det er ikke nok at være lokal administrator på XP maskinen.
Filen skal desuden flyttes over på DC'en for at blive dekrypteret, så det er ikke nok at sidde ved brugeren PC.

/J
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
22. januar 2004 - 15:10 #2
Ja, Recovery Agent, det var også det jeg kom fremtil på Microsoft's site.
Jeg har forsøgt, lokalt på egen maskine, at åbne filen ved at logge ind som domæne administrator, uden held. Men det virker nok hvis jeg forsøger fra domæne kontrolleren. (ligesom du sagde)
Jeg takker.
Avatar billede jones_net Nybegynder
22. januar 2004 - 17:52 #3
Nej, det vil ikke virke ummidelbart. Det er vist nok en rimelig omstændig affære at åbne en krypteret fil... Men bare din bruger kan se, at man ikke "bare lige" kan åbne filen, så er det vel også godt nok:-)

/J
Avatar billede tnt_jeppe Nybegynder
04. marts 2004 - 18:49 #4
Haha Har gjort det umulige! Har programeret et program i c++ til skjule sin IP!
IP'en bliver krypteret før den opretter forbindelse til en server! I stedet sender den #.#.#.# svære er det ikke!!! hehe