Avatar billede wofd Nybegynder
22. januar 2004 - 09:06 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvilken PC skal jeg købe til min farfar? og hvor gode er..

Hej

Jeg har en klient som ønsker forslag til en PC-Løsning.

Min farfar :) som har svært ved at bruge computer, og nok ikke skal bruge den til meget andet end internet.
Han vil gerne have noget billigt men helst noget der også er stabilt, og hvor der er installeret de ting han skal bruge. Hvilken PC vil i foreslå?

Mit andet spørgsmål  (2 i et :)
Jeg tænkte på om nogen af jer havde en ide om hvor gode de der flysimulator computere er..??

Takker
WOFD
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. januar 2004 - 09:22 #1
Tjaa en god billig computer kunne se således ud:
Varebeskrivelse
CPU: AMD Athlon XP 2400+
CPU-KOELER: cpu-køler Socket A til 2600+/2133Mhz
BUNDKORT: ASRock K7S8X Socket A
DVD-DREV: 16/48 Samsung
DISKETTE-DREV: Diskettedrev 3.5
GRAFIKKORT: Color Pro GF FX5200 128 MB tv-out DVI
KABINET: Miditower Magnus Koks GRÅ
HARDDISK-IDE: 120 GB Seagate 7200rpm Fluid
HOEJTALER: 180 Watt stereo højttalersæt hvid
NETVAERK: 10/100Mbit Net (Onboard)
LYDKORT: 16Bit Lydkort (Onboard)
MUS: 3 knaps mus m/Scroll PS/2
RAM-DDR-184PINS: 512 MB DDR 184 Pins PC3200
TASTATUR: Windows tastatur Slim

Det eneste du mangler så er en god skærm. Men om det skal være CTR eller fladskærm. Det må du om. Pladsmæssigt ville det nok være end fordel med fladskærm. Din farfar skal jo nok ikke spille så meget shooterspil over nettet. Jeg tænker på at luempen ved fladskærme er at opdateringen af billedet er en smule langsommere end ved CTR skærme.

Computeren jeg foreslår kan købes hos www.bjtrading.dk
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. januar 2004 - 09:23 #2
Ups jeg glemte prisen 3900,-
Avatar billede nse Nybegynder
22. januar 2004 - 11:18 #3
Jeg vil klart anbefale en Dell. Man betaler en smule mere, men det er penge, der er givet godt ud efter min mening..
http://www1.euro.dell.com/content/products/compare.aspx?c=dk&id=dimen&l=da&s=dhs
Avatar billede 2c Nybegynder
22. januar 2004 - 14:07 #4
Enig med nse. Hos dell får man kvalitets vare der holder, og de kommer og henter skidtet hvis det går i stykker. Til din farfar skal du nok vælge deres Dimension 2400
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. januar 2004 - 14:18 #5
Der er bare den ulempe ved Dell, at det koster en formue at opgradere. Man kan kun anvende Dells egne stumper og dem er der skruet op for prisen på...

Hvis der mod forventning skulle ske noget med en "bambus" har du 2 års reklamationsret og som regel 3 års onsite garanti på skærmen....
Avatar billede mahp1 Nybegynder
22. januar 2004 - 14:19 #6
hvorfor ikke bare købe en af de billige computere, som du fx. kan købe i bilka engang i mellem. en computer til 3-4000 vil være fin til ham
Avatar billede 2c Nybegynder
22. januar 2004 - 14:22 #7
Du kan få en dell computer til 3-4000, og det er med fri levering. Den skal jo ikke opgraderes, da den kun skal bruges til internet.
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. januar 2004 - 16:14 #8
--2c=>>kom lige med et link til en Dell til 3-4000,-
;O)
Avatar billede 2c Nybegynder
22. januar 2004 - 21:12 #9
Se nse's link og vælg Dimension 2400.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. januar 2004 - 21:28 #10
andersenph, hvad er det for noget vrøvl? - på min arbejdsplads kører vi vel en 250-300 Dell maskiner stående. Et sammensurium af Dimension, Precision og Optiplex. Vi bruger stort set kun uoriginale reservedele.

Min egen spand er en Dimension. Den er med tiden opgraderet med Kingston ram, Maxtor harddisk, Club3D grafikkort, 3Com netkort, Thermaltake køler, Optiplex DVD. Altså INGEN originale Dell dele. Og det fungerer da perfekt :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
23. januar 2004 - 11:55 #11
Tjaa jeg vrøvler som regel ikke ;O)

Jeg har prøvet at sætte andre ram i en Dell =>> nix bix slut forbudt.
Jeg kan ikke opgradere cpu eller bundkort.
Dell kører standard med maxtor harddiske så det giver jeg ikke så meget for...
Du kan sætte diverse lyd og grafikkort i ja....
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. januar 2004 - 11:57 #12
Du kan sætte standard harddiske af et hvilket som helst fabrikat i en hvilken som helst nyere Dell maskine.

Ram'ene skal naturligvis overholde de korrekte specifikationer. Men det behøver bestemt ikke være specielle "Dell ram" :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
23. januar 2004 - 11:58 #13
--2c=>> Dell Dimension 2400 starter ved 3400,- men inden du får set dig om er du over 5000,- med de tilvalg du er nødt til at gøre for at få en ordentlig pc...
Avatar billede 2c Nybegynder
23. januar 2004 - 17:31 #14
3400, men allerede 1600 biligere når du melder 3 års afhentinings service fra.

Og læg mærke til at det er en pc til en ældre mand, som kun skal bruge den til internet :- ) Og selv om det måske ikke er verdens bedste maskine er den meget bedre end den jeg sidder med herhjemme :-)