Avatar billede lobos Nybegynder
21. januar 2004 - 22:27 Der er 7 kommentarer

local bruger mappe ændre navn

Hej

Har lige haft en DC der er blevet geninstalleret, samme domænenavn og users osv.

Men naar bruger logger paa skifter deres lokal folder navn fra feks bent.domænenavn til bent.domænenavn.000

Hvad skyldes det, det er jo alle deres tidligere indstillinger der skal oprettes igen mail skirvebord osv.

please help.
Avatar billede lobos Nybegynder
21. januar 2004 - 22:29 #1
skal lige sige at jeg blev nod til at ud melde og genindmelde samtlige computere igen, da de ikke kunne ses i active directory users and computers
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2004 - 05:51 #2
Når du opretter en bruger får brugeren tildelt en security identifier (SID), denne SID er ikke den samme når du opretter brugeren igen, heller ikke selvom at brugeren får det samme brugernavn. Det er derfor at bent.domænenavn bliver til bent.domænenavn.000, det er to forskellige SID'er.

Der er kun den hårde vej, at kopiere profilen fra bent.domænenavn til bent.domænenavn.000. My Computer, fanebladet User Profiles >knappen Copy To. Husk at give "bent" rettigheder til profilen (Permitted to use).

Du kan selvfølgelig også "bare" sætte brugerens indstillinger igen.
:-)
Avatar billede webcon Nybegynder
22. januar 2004 - 08:58 #3
Det er også vigtigt, at dine "nye" DC´er har de samme roller som tidliger "FSMO". Var det den eneste DC´er eller havde du andre DC´er i dit domæne ??

Og hvis du havde flere, delte de så FSMO roller ?
Avatar billede lobos Nybegynder
22. januar 2004 - 11:37 #4
webcon: det var den eneste DC i domænet
Avatar billede webcon Nybegynder
22. januar 2004 - 22:12 #5
Okay.... hvis det var den eneste DC´er i dit domæne, håber jeg da at du har en god backup af "System State"..... ellers er det helt forfra.. og som tpo skriver.. så bliver det med nogle nye SIDer for dine brugere.
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2004 - 13:24 #6
>lobos
Jeg har jo besvaret dit spørgsmål, så hvad venter du på?
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2004 - 20:59 #7