Avatar billede therealdreamer81 Nybegynder
21. januar 2004 - 11:46 Der er 7 kommentarer

hvilken linux skal jeg vælge

Jeg har lige fået en server mere, og vil gerne have linux på den. Men der er vel en del forskellige linux? jeg vil gerne have den som er lettest at håndtere... ????
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2004 - 12:04 #1
Der er kun en Linux.

Der er forskellige distributioner af Linux som indeholder forskellige
installations programmer og forskellige værktøjer og forskellige
bundter af software.

Jeg plejer at anbefale Redhat med begrundelsen at den ikke er bedre
end andre, men at den er så udbredt , at det er nemt at få hjælp
til den.

Men der er mange andre meninger om den sag.
Avatar billede zity Nybegynder
22. januar 2004 - 13:14 #2
Jeg vil anbefale Redhat eller Mandrake, da det nok er nogle at de mest kendte og bedste...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. januar 2004 - 13:16 #3
Jeg vil anbefale dig Mepis, ud fra det et den har samme pakkesystem som Debian og det er sku et dejligt system

MC
Avatar billede fangel Nybegynder
22. januar 2004 - 19:54 #4
Gentoo (http://gentoo.org) er en rigtig lækker distribution... Der er ikke en instilling der bliver tvunget over hovedet på dig - du har altid mere en et valg til programmer osv... og et af de bedste communities (IRC og Forum) og en utrolig god dokumentation... og så har de deres portage system, som minder om Debians Apt-Get, men istedet henter kilde-kode og compiler automatisk...

Morten
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2004 - 22:39 #5
Lukketid ?

Bed dem du syne shar fortjent nogen point ligge et svar !
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
17. februar 2004 - 09:24 #6
Jeg vil gerne lige omligge mit svar, Mepis er en god dist, Men, man bliver rimelig træt af den hurtig da den kommer med alle programmer og de kan ikke vælge hvert for sig, så derfor vil jeg gerne anbefale Debian istedt.

Bare lige for at opsumere

MC
Avatar billede divided_bz Nybegynder
05. oktober 2004 - 19:48 #7
fangel har ret - gentoo er for lækker!! :)