Avatar billede k_i_r_s_t_e_n Nybegynder
20. januar 2004 - 21:35 Der er 2 kommentarer

Er "IBM ThinkPad R40" et holdbart køb

Hej alle jeg overvejer at købe en  " IBM ThinkPad R40  2722"
http://www.laptops.dk/?s=177  pris 10745 dkr
Den skal bruges på arbejde og ellers overalt hvor jeg har brug for den og den skal kunne holde til hård transport på cykel i kulde og varme til og fra arbejde !.Jeg er i tvivl om en bærbar kan holde til flittig daglig brug  jeg
vil selvfølgelig passe godt på den men den skal også kunne bruges produktivt
Jeg  er i tvivl om følgende håber i kan hjælpe !

1) der der bedre alternativer til IBM ThinkPad R40 ?
2) er laptopdk en god forhandler vedr garanti og reklamation ?
3) er  prisen og købstidspunk fornuftig ?
4) kan bærbare  generelt holde til blive brugt  flittigt inde  som ude ?
5) vil det blive et problem at den kun har IEEE 802.11b og ikke  IEEE 802.11g ?
6) batteri tiden er angivet til  til ca 6 timer er realistist ?
7)er forsikring spild af penge, min holdninger at det er det nok men grundet flittig brug kunne det måske alligevel være aktuelt ?
        7.1    pris 1595 for 4 års total forsikring
http://usgdanmark.dk/pristabel.asp?output=&id=bb&mutyv=0
        7.2    med følgende dækning
http://usgdanmark.dk/pristabel.asp?output=&id=bb&mutyv=0
        7.3  og vilkår  http://usgdanmark.dk/betingelser.asp
        7.4  fås det billgere eller bedre andre steder

8) kan i ikke øse lidt af jeres erfaring fra hverdagen hvad kan en bærbar holde til  ?

Uha for en smøre jeg har søgt på nettet  for information men  vil vil helst høre fra folk med praktisk erfaring med bærbar i hverdagen ,så jeg håber at i har tid til at hjælpe !
venlig hilsen kirsten
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. januar 2004 - 22:10 #1
1. IBM laver holdbare bærbare, IMHO markedes mest holdbare maskiner. Skal du bruge en bærbar der kan holde til at være på farten, blive taget med ud, ligge i en bil og skramle, vil jeg vælge IBM til hver en tid. Eneste ulempe er prisen og det at IBM godt kan lide at lave tingene så de kun selv kan lave dem. Glem opdateringer, og sørg for at købe mindst 3 års onsite garenti hvis du kan, ellers koster det og få noget lavet, 4 års total forsikring er et must hvis du skal bruge den "truly mobile"

2. Aner det ikke
3. Tjaaa ikke speciat fornuftigt og ikke specielt dumt
4. Du får ikke bedre IMHO
5. Jeg ser det ikke som noget stårt problem. Denne maskine skal bruges mobilt, og ikke som en arbejdsstation, hvor du har brug for den store båndbredde.
6. Batteritiden vil være lang, men 6 timer vil jeg vurdere er under meget gode forhold.
7. Nej ikke til en arbejdspc, der skal bruges ude som inde, Allene det at du ved at den erforsikret er en rar ting.

8. læs foroven, men pas selvfølgelig på den.
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
21. januar 2004 - 19:12 #2
Jeg har selv en IBM R40 og ja den holder 6 timer, hvis du bruger den til at skrive på og den slags. jeg har dog kun haft min ½ år. Jeg bruger min hverdag i skole og jeg har ikke haft nogle problemer med den.
Du skal dog lige overveje inden du køber den at den er lidt høj og vejer omkring 3 kg. Hvis jeg skulle ud og købe en IBM bærbar i dag vil jeg nok smide lidt flere penge og få en som vejer lidt mindre og er lidt lavere.