Avatar billede geden123 Nybegynder
20. januar 2004 - 21:22 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken firewall er bedst?

Jeg søger en god firewall der ikke er for kompliceret at sætte op.

Jeg kører Windows Xp-pro.
Avatar billede arlet Juniormester
20. januar 2004 - 21:23 #1
Avatar billede pnofects Nybegynder
20. januar 2004 - 21:33 #2
Hvis du har en hjemme pc kan jeg varmt anbefale zonealarm.com

den er gratis og du har mulighed for at styre al trafik plus mange andre gode funktioner

jeg har selv btugt den i 6 måneder

den virker selvfølgelig på XP pro, det er også den jeg har.
Avatar billede pnofects Nybegynder
20. januar 2004 - 21:34 #3
Bem: zonealrm er meget nem at installere
Avatar billede pnofects Nybegynder
20. januar 2004 - 21:35 #4
Damn.... gammelt tastatur man.ler et par taster:-)
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
20. januar 2004 - 21:37 #5
i dag er en software-firewall ikke nok... men zonealarm er fint nok som software-firewall... personligt kører jeg med router med NAT og firewall, samt Norton Security og Panda Antivirus... Og så lige Sygate Personal Firewall... :D
Avatar billede squashguy Nybegynder
20. januar 2004 - 21:37 #6
sygate er lige så nem at installere, og så sutter den ikke lige så meget som zonealarm
Avatar billede geden123 Nybegynder
20. januar 2004 - 21:39 #7
Firewallen behøver ikke nødvendigvis at være gratis. Men hvis ZoneAlarm er tilstrækkelig god er det jo kun en bonus at den til og med er gratis.
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
20. januar 2004 - 21:41 #8
squashguy: ye... men den man skal lave advanceret regler for kunne bruge Steam... Ellers whiner den, og prompter ikke en... Men hvis du er en eller anden IT-konsulent sjover, som har sikre papirer på din pc, så hedder det altså router med NAT, SPI ind igennem en ISA-server, og så lige psyko-software firewall, Norton Antivir og Security :D :D :D :D
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
20. januar 2004 - 21:41 #9
nu er det jo også sådan at Sygate er gratis...!
Avatar billede pnofects Nybegynder
20. januar 2004 - 21:46 #10
Zonealrm virker på adin pc og det er nok, du behøver ikke router osv. selv om det da sikkert at betryggende. så ok hvis man har det
Avatar billede geden123 Nybegynder
20. januar 2004 - 21:50 #11
Jeg føler mig ikke som et oplagt hacker mål, så bare jeg ikke er helt blottet for onde mennesker er jeg godt tilfreds. Jeg må prøve både ZoneAlarm og Sygate for at se hvad der fungere bedst for mig.
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
20. januar 2004 - 21:55 #12
jep... men husk... hackere går ikke altid efter den der har værdier... han går den som er et let mål, for at øve sig i at finde svagheder...  tro mig ;)
Avatar billede geden123 Nybegynder
20. januar 2004 - 22:02 #13
Men vil en hacker så ikke vælge et offer uden en firewall installeret?. Med andre ord er ZoneAlarm og Sygate tilstrækkelige i forhold til dem der er helt "nøgne".
Avatar billede pnofects Nybegynder
20. januar 2004 - 22:03 #14
Et plus ved ZOnealarm er, at man kan låse valgte programmer, eller man kan lynhurtigt låse sin internetforbindelse. Der er også mulighed for at Zonealarm selv lukker forbindelsen, hvis man har været væk fra pc-en i længere tid. genialt. men god ide at prøve dem begge..
Avatar billede pnofects Nybegynder
20. januar 2004 - 22:04 #15
prøve begge Firewalls altså
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
20. januar 2004 - 22:04 #16
Sygate kan man lignende... dvs blokke alt trafik... det laver logs, og kan backtrace ip'er...
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
20. januar 2004 - 22:05 #17
jep... prøv begge... start med Zonealarm, og slut (og bliv) med Sygate... Hentes begge fra download.com
Avatar billede arlet Juniormester
20. januar 2004 - 22:07 #18
Der ligger downloadlink for begge, i det link jeg lagde øverst
Avatar billede geden123 Nybegynder
20. januar 2004 - 22:08 #19
Denne debat trækker vist i langdrag. Jeg kaster en terning og prøver dem i en tilfældig rækkefølge ;-).

Mange tak for jeres indlæg.

Tonnilerche > lig et svar så jeg kan dele pointene mellem jer.
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
20. januar 2004 - 22:11 #20
god fornøjelse..
Avatar billede geden123 Nybegynder
20. januar 2004 - 22:11 #21
Tak!