Avatar billede domino191 Nybegynder
20. januar 2004 - 20:54 Der er 4 kommentarer

SpeedStream 5711 og Kabel

Jeg har en SpeedStream 5711 router med indb. 4-ports switch.

Jeg har også en TDC Webspeed internet forbindelse igennem et Motorola Surfboard 4200 USB

Min "drøm" er så at få min Router til at gå på nettet igennem Motorola'en  - og så mine computere på nettet igennem routeren.

Routeren virker fint, og jeg kan logge ind både via Hyperterminal og Telnet.
-Men hvordan sætter jeg den på til at gå på nettet igennem Modemmet?
Avatar billede kenp Novice
20. januar 2004 - 21:29 #1
har dit surfboard ikke anden port end USB, hvis ikke så får du det ikke til at virke.
Avatar billede domino191 Nybegynder
21. januar 2004 - 01:45 #2
Jojo. Der er en alm. net-indgang til motorolaen. Det var blot navnet. Der er begge typer indgang.
Avatar billede kenp Novice
21. januar 2004 - 07:56 #3
godt så :)

så i princippet bare sæt det til! dvs. modem ->router ->computere

Men du skal huske at sætte den til at hente ip-automatisk, også skal du jo ind og register dig igen! m.m. at din router understøtter det med at klone din mac-adresse (husk det skal du gøre fra den computer som du ahr brugt til at register dig med hos webspeed)
Avatar billede domino191 Nybegynder
21. januar 2004 - 11:15 #4
OK. Tak for det, vil prøve at undersøge det nærmere. Ved ikke lige nu hvordan jeg sætter den til at hente IP automatisk, men det må jeg prøve at finde ud af. der vil lige blive en pause, da jeg skal rejse nogle dage. Vender tilbage. :-)