Avatar billede elsesminde Nybegynder
20. januar 2004 - 17:45 Der er 5 kommentarer

hovedtelefon forstærkning

Jeg har en bærbar computer. som spiller meget lavt når jeg ser film på den.

derfor mangler jeg en måde at forstærke lyden til mine høretelfoner.

Evnt med batterier eller strømforsyning via USB. Det skal selvfølgelig forstærke på jack-stik porten, dvs høretelefons-porten.

Evnt en software-løsning ville være okay, da den egentligt godt KAN spille okay højt, det er bare nogle situationer, som fx visse film, der er lavt indspillet.

Håber nogen har en god (og billig) løsning :-)
Avatar billede domino191 Nybegynder
20. januar 2004 - 18:22 #2
Det er en lækker løsning, men jeg håbede nok at finde en løsning hvor jeg kunne anskaffe / købe det færdige produkt. At bygge det selv kunne nok lade sig gøre, men er nok ikke så skrap til det.
Avatar billede golyf Nybegynder
20. januar 2004 - 18:32 #3
Lavede engang en som brugte +5 fra USB og inventerede den, så jeg havde +/- 5V.

Forstærkeren var en Rail to rail high current opamp fra Maxim. Den fyldte 2*3cm, men det er nu nogle år siden og jeg ved ikke hvor den er :-(
Avatar billede domino191 Nybegynder
20. januar 2004 - 18:36 #4
Den lyder ellers fed, den fra Maxim, specielt størrelsen.
Forresten: pointene gives fra denne konto som jeg skriver fra, da den konto jeg har oprettet spørgsmålet under, laver knuder.
Har også oprettet spørgsmålet på den anden adresse pga problemerne med kontoen her.
Så fortsæt linien der.  :-)
Avatar billede domino191 Nybegynder
20. januar 2004 - 18:40 #5
Denne linie fortsættes på http://www.eksperten.dk/spm/454540
Pga problemer med denne konto