Avatar billede ddayone Nybegynder
23. januar 2001 - 17:40 Der er 11 kommentarer

Powerpoint problem

Jeg er kommet ud for et underligt problem, når jeg åbner visse ppt-filer og markerer noget tekst og vil copy eller cut, så får jeg følgende fejlmeddelse.

System Error
&H80004005 (-2147467259)

Jeg kan så vælge Ok eller Help. Hvis jeg vælger Help, får jeg meddelsen Visual Basic encountered an error that was generated by the system or an external component.

Hvis jeg vælger OK. Så virker cut eller copy udemærket. Jeg synes dog, at det er en irreterende fejl og vil gerne vide hvad det er. Jeg har søgt Deja.com samt Microsoft, men de henviser alle til bugs, hvis man selv har kodet noget VB, men dette er jo ikke tilfældet her. I alle andre Office programmer endsige Win98 eller NT er der ikke problemer med at kopiere tekst. Jeg kører Office 97 US SR2.

På forhånd tak
DDayone

Avatar billede js17dk Nybegynder
26. januar 2001 - 23:39 #1
Har du prøvet at geninstallere??
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. januar 2001 - 12:48 #2
Nu har jeg jo ikke lige powerpoint ved hånden, men det lyder da som om det kunne være en god overvejelse at afinstallere det VB der blander sig, såfremt du altså ikke bruger det.
Avatar billede ddayone Nybegynder
29. januar 2001 - 10:24 #3
Geninstallere, tror jeg ikke hjælper! Jeg har afprøvet problemet på 6 andre pc\'ere, jeg har installeret en helt ny pc med NT samt Off97, der kunne jeg frembringe samme probelm. Desuden vil jeg naturligvis ikke belemre denne site, med et spørgsmål, som jeg ikke grundigt havde undersøgt om jeg kunne løse selv.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2001 - 10:33 #4
Prøv at installere programmet bigfix www.bigfix.com , og se om der ikke skulle være en patch du mangler, det er der noget der tyder på.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. januar 2001 - 16:26 #5
Jeg fik ikke helt fat i om du kørte 98 eller NT, og hvilken version i givet fald. Jeg har søgt lidt rundt over det hele, bl.a. Microsoft Germany, som indkredsede problemet til VB6, IE5, NT(4) og Win9x.. rent tilfældigt snublede jeg over den nyeste Service Pack (6A):

http://www.microsoft.com/ntserver/nts/downloads/recommended/SP6/allSP6.asp
Service Pack 6a (SP6a) provides the latest updates to Microsoft® Windows NT® Workstation 4.0 and Windows NT Server 4.0 (including Enterprise Edition). SP6a contains known Year 2000 updates for Windows NT 4.0. These Year 2000 updates are also available as separate Web downloads that customers may apply to a Service Pack 5 system.
34.5 MB | 4.8 hr. @ 28.8 | Posted 28 Oct 99

http://www.microsoft.com/ntserver/nts/downloads/default.asp

Xtom` =)
Avatar billede ddayone Nybegynder
31. januar 2001 - 14:34 #6
Det opstår både i 98 og NT
Avatar billede skovenborg Nybegynder
23. april 2002 - 17:31 #7
Prøv at se på denne side om det kunne hjælpe dig:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q285517
Avatar billede alexbp Nybegynder
06. januar 2003 - 21:57 #9
Kunne evt. være en lille snedig macro, som er indlejret i din PowerPoint-fil ..
Hvis PowerPoint advarer/giver mulighed for at åbne UDEN en macro, som prøv det. Gem den i en ny fil, og luk. Prøv så at åbne den nye fil fra en "clean" PowerPoint - scan også lige for evt. macro-virus, just-in-case.
Avatar billede bramming Nybegynder
15. januar 2003 - 00:02 #10
Det lyder mest som en fejli dll filen i powerpoint... - i hvert fald hvis det er en qh fejl.. - Men så er det ikke en fejl på din computer. Prøv at lån et Powerpoint, og slet det gamle fuldtændigt i tilføj fjern programmer... kør en scandisk bagefter hvor den retter fejl og så Installere du så Power poin fra den lånte cd! - Virker det så uden fejl skal du jo bare gå til forhandleren og bytte cd'en. Det lånte powerpoint skal slettes inden for 14 timer ;)

Altså
1) Slet Powerpoint "evt office" fuldstændigt i tilføj fjern prgrammer.
2) Genstart computeren
3) Kør en scandisk på din computer - Højre klik på c'drevet og egenskaber " der finder du scandisken"

4) Installér da programmet eller office pakken iegn , men prøv med en andens cd'! - Da jeg mener at qh fejlen er en cd' fejl... -

5) så skulle det køre upåklageligt igen!

>> Bramming
Avatar billede bramming Nybegynder
15. januar 2003 - 00:04 #11
Håber i stadig følger med på spm, så pointene kan deles ud.. hehe.!!
>> Bramming-.. eller det er måske ikke tilfældet!?