Avatar billede futkid Nybegynder
23. januar 2001 - 17:39 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

hvad er Get2Nets Host directory?

For at connecte til Get2Nets server for at uploade mine sider via Dreamweaver skal man jo udfylde:
FTP Host:
Host Directory:
Login:
og Password:
Når jeg gør det kommer svaret \"fejl 550 no such directory\"

?
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. januar 2001 - 18:09 #1
FTP-host: hjem.get2net.dk
Host Directory: Her skal du (vist) ikke skrive noget - det styres af din User-ID (når du er logget på ved FTP-hosten hvor du hører \'hjemme\'.

/Rob
Avatar billede deram Nybegynder
23. januar 2001 - 19:03 #2
Hobbez er inde på noget af det rigtige..

Dreamweaver spørger efter de 4 felter og der skal du skrive:

FTP Host: hjem.get2.net
Host Directory:
Login: w-XXXXXX
Password: XXXXXXXX

Altså skal dit host directory være tomt, Login er det Get2Net kalder Bruger ID og starter med w- og tilsidst er dit password normalt 8 cifre.
HUSK! Store og små bogstaver er IKKE ligemeget!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
23. januar 2001 - 19:07 #3
For at logge ind i din hoved mappe på serveren skal du ikke udfylde Host Directory, det styres af Get2Nets FTP program.

Det skal kun udfyldes hvis du feks. har en mappe liggende på din server, feks. kunne den mappe hedde \"Fest\", en anden web designer kunne så sætte hans program op til at logge ind i det bibliotek............så er han nemlig fri for at sidde og kigge på alle de filer som ligger i hoved biblioteket, og derved heller ikke slette nogle filer som han ikke skulle slette.......
Altså det er kun beregnet til at man kan have flere designere til at arbejde på samme web adresse men i hver deres Bib.

Hvis du har din egen server oppe at køre, og du kun har et master password hvor du bliver smidt direkte ind i roden af dit C: så kan du også specificere hvilket Bib. du vil logge ind i hver gang.

c:inetpub\\wwwroot\\

Var det svar nok??
Avatar billede futkid Nybegynder
23. januar 2001 - 21:57 #4
Det virkede da jeg tastede det ind du havde skrevet Deram. Fedt.

Jeg forstår ikke hvad du mener bo, men hobbez sagde jo egentligt også noget af svaret så der ryger også lidt over.
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. januar 2001 - 22:50 #5
Ja, faktisk var der vel ikke noget i deram\'s svar der ikke også var i mit?

/Rob
Avatar billede bojohansen Nybegynder
23. januar 2001 - 23:06 #6
Det jeg mener er at hvad hobbez og deram også skriver.

Jeg forklarer bare hvad du skal bruge Host Directory til..........

Hvis du feks. skal arbejde i et bestemt bibliotek på din harddisk de næste 5 dage.......så er det jo skide irreterende at hver gang du åbner Sti Finder så starter den helt ude i roden af dit C: drev..........
Hvis du så forestiller dig at du kunne sætte \"start Directory\" til den mappe du skulle arbejde i de næste 5 dage så når du åbner \"Sti Finder\" ville du være i den mappe du skal bruge...........ville spare dig tid på at klikke dig ned igennem en masse mapper for endelig at komme til den mappe du skal arbejde.

Det samme er det med Host Directory.

Du har fået en mappe på Get2Nets server som egentligt er roden på dit \"web hotel\" (C:).

Altså hvis du så er i et team af webdesignere på den samme side, blot i hver styrer jeres del af web siden så ville det jo være irreterende at du skulle sidde og kigge på alle de mapper der findes på web hotellet............

Altså kan du bruge \"Host Directory\" til at logge ind i en mappe speciel mappe på web hotellet..............

Avatar billede hobbez Nybegynder
23. januar 2001 - 23:44 #7
Hmm, måske er der en forklaring på alting.

Jeg har opretttet http://www.eksperten.dk/spm/45503

/Rob