Avatar billede halloøj Nybegynder
20. januar 2004 - 08:32 Der er 2 kommentarer

Ideer til projekt om solcellebil

Hejsa
Jeg ville høre om der er nogle der har nogle ideer til hvilke målinger man kan foretage sig i forbindelse med et fysikprojekt om Solcellebil´er, altså noget lig dem der kører på Mars, der foretager forskellige målinger.

Projektet går ud på at man udvikler en sådan solcellebil, men vi skal også foretage nogle målinger der har relevans til fysik, er der nogle der har nogle ideer til dette?
Avatar billede htmlkongen Novice
20. januar 2004 - 09:29 #1
Du kan jo prøve at lave sådan en bil. Spørg efter en solcelle der kan lave strøm. (Man kunne få dem i sådan nogle solhatte i gamle dage så sad der en blæaser på dem) sæt dem i en serieforbindelse så de laver mere strøm, også sæt den til en motor på den bil. Det var da et forsøg værd :)
Avatar billede sbe Nybegynder
20. januar 2004 - 12:20 #2
Nogle ting, som kunne have relevans ved sådanne forsøg kunne f.eks. være målinger af fugtighed i jord og luft, stråling, temperatur og iltindhold i luften. Det er målinger der er relativt lette at foretage.