Avatar billede pitufo Nybegynder
19. januar 2004 - 22:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

startning af firewall "ikke tilladt"

Når jeg forsøger at starte min firewall, Sygate personal firewall, får jeg følgende fejlmeddelse:
"This operation has been cancelled due to restrictions in effect on this computer. Please contact your system operator"

Det er nok noget med rettigheder, men hvor "sletter" jeg på disse rettigheder.

Det er noget der kommet efter jeg har haft hackere på besøg, men dem er jeg sluppet af med men ovenstående problem er jeg der stadig.
Avatar billede pitufo Nybegynder
19. januar 2004 - 23:00 #1
her er spørgmålet hvor jeg slap af med hackeren
http://www.eksperten.dk/spm/453838
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2004 - 23:38 #2
Er du logget ind som administrator, ikke kun som bruger med administatorrettigheder?
Umiddelbart kan jeg ikke se noget odiøst i den log, andet end at du har noget liggende i 015 trusted zone.
Avatar billede pitufo Nybegynder
20. januar 2004 - 00:21 #3
mener du jeg skal slette den?
Avatar billede fromsej Praktikant
20. januar 2004 - 07:01 #4
Ja, og fjerne den fra Funktioner=>Internetindstillinger=>Sikkerhed=>Websteder du har tillid til.
Avatar billede pitufo Nybegynder
20. januar 2004 - 09:41 #5
hmm nu har jeg installeret zone alarm i stedet. Den var der ingen problemer med

Men jeg vil nu lige prøve det du siger alligevel
Avatar billede pitufo Nybegynder
26. januar 2004 - 19:54 #6
godt nu har jeg fundet ud af hvad der var galt
Hackeren havde lagt restriktioner ind på computeren
Microsofts forklaring er her
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/reskit/en-us/default.asp?url=/windows2000/techinfo/reskit/en-us/regentry/93499.asp
denn er for 2000 men virker også i XP

PS derfor tager jeg pointene selv
Avatar billede pitufo Nybegynder
26. januar 2004 - 19:54 #7
svar
Avatar billede pitufo Nybegynder
26. januar 2004 - 19:54 #8
rigtigt svar
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2004 - 19:58 #9
Fair nok.*S*
Tak fordi du kom med hvordan du løste det, så ved vi hvad vi skal kigge efter en anden gang. :o)