Avatar billede sun Nybegynder
19. januar 2004 - 14:18 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Google tilbage til toppen.

For et par måneden siden lå vi på første side, hvis man søgte på ”teambuilding”, under danske sider på google.
Vi har lavet en del om på sitet og faldt ned til side 6, så læste vi en del om hvad man kunne gøre, og fik os op på side 3, der er nu ikke godt nok. Vi har ellers prøvet at gøre alle de rigtig ting, dvs bruge søgeordet i title, i links og i brødtekst.

1.      Hvis vi ser halvt bort fra indkommende links (som vi har arbejdet med og som kun er blevet flere siden vi lå på først side), og vi tager udgangs punkt i at komme højt op på søgeordret  ”teambuilding” hvad kan vi så rette op på, som kan booste!

2.      Når man giver sit link ud rundt omkring skal det så ikke altid være til forsiden?

3.      Den som ligger nummer 1 på de danske sider med søgeordet teambuilding , hvis du ser på diverse  indkommende links, da kommer en del fra dem selv og diverse under sider, hvordan kan det være og hvordan gør man dette?.

4.      I google, når man vil aflæse indkommende links er der på vores side forskel om man skriver ”link:www.mev.dk” eller ”link: www.mev.dk” , dvs. med/uden et mellemrum før hjemmesiden. Resultatet bliver simpelthen et andet. Det lader således til at de indkommende links er blevet delt i to kategorier, og dette kan muligvis give 2 halvdårlige resultater med få indkommende links, frem for 1 godt site med mange indkommende links.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. januar 2004 - 21:25 #1
1. Har du læst mine artikler
Google - hvordan for jeg min side optaget
http://www.eksperten.dk/artikler/82
Min side kommer ikke med i søgemaskinerne, hvorfor
http://www.eksperten.dk/artikler/76
Søgemaskiner - Sådan får du dit website ordentligt

2. Nej egentlig ikke, Hvis du er så heldig at du kan få det andet site til at bruge dit søgeord, såm den aktive del at linktekstne, bør du linke til den side der er optimeret til søgeordet. Hvis du har ganske få links, er det en fordel at de linker til forsiden, da det er den der har lettest ved at opnå god PageRang (læs artiklen), man har du flere vigtige søgeord, og planlægger at få mange links, så bør du bestemt forsøge at sprede de eksterne links over hele dit site, så alle dine optimerede sider har eksterne links

3. De interne links i dit site er meget vigtige (læs artiklen) og brug så absolutte links, når du linker til dig selv, og brug altid dine søgeord i den aktive del af linkteksten.

4. Glem antallet af links, det siger alligevel ikke ret meget. Links har kvalitet, og det er bedre at have få højkvalitets links, end mange dårlige links (læs artiklerne)
http://www.eksperten.dk/artikler/23
Avatar billede sun Nybegynder
03. februar 2004 - 09:49 #2
Hej bufferzone, der gået lidt tid, men det har virket med dine artikler, og lidt vente tid.

Dog syndes jeg ikke at du kommer med et svar på 4. vi kan virkelig ikke forstå hvorfor vi bliver opdel på den måde, prøv selv.

"link: www.bufferzone.dk/" giver 9 links
"link:www.bufferzone.dk/" giver 4 links

/Sun
Avatar billede kkj Nybegynder
23. februar 2004 - 22:09 #3
hvis su skriver link: mellemrum url får du ALLE links, også links uden foranstillet http:// hvis du skriver link:url får du kun 'korrekte' links, altså dem med http:// foran
Avatar billede kkj Nybegynder
23. februar 2004 - 22:19 #4
Og det var self. noget vrøvl! hvis du putter mellemrum i mellem får du de sider, hvor ordet LINK står tæt på www.bufferzone.dk , det gør det jo som oftest også, når folk laver et korrekt link, som bliver vist med link:url. Sorry. Hvis du er i tvivl om det her svar også er vrøvl, så kig en gang på søgereultaterne, ordet LINK or URL'en er fremhævet, hvis du gør det 'forkert' (med mellemrum.)
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. februar 2004 - 09:35 #5
Jeg er sikker på at kkj har ret, jeg bruger selv dette værktøj til link analyse

http://www.marketleap.com/publinkpop/default.htm

Du skal i øvrigt være opmærksom på at jeg har skrevet yderligere et par artikler om samme emne, der kunne være relevant for dig

http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone