Avatar billede bjur Nybegynder
19. januar 2004 - 14:12 Der er 6 kommentarer

Maxtor OneTouch hjælp!

PROBLEM: Hej, jeg har lige købt en Maxtor OneTouch 7200 250GB ekstern USB 2.0 harddisk, men når jeg følger manualen og installerer programmerne først og derefter sætter den til USB 2.0 porten siger den ": En USB højhastighedsenhed er tilsluttet en langsom hub". Når jeg trykker på hjælp siger den :" Du skal tilføje en værtscontroller med USB-højhastighed til denne computer for at få maksimal ydelse. Mine spørgsmål er derfor:
1. Hvorfor kører den ikke optimalt på en USB 2.0 port?
2. Vil den køre optimalt, hvis jeg fjernede alt det crap der er installeret fra cd og bare pluggede den i og lod xp installere den uden programmerne fra cden?
3. Er der nogen løsning så jeg kan køre med den med højhastighed i stedet for den hakkende måde som den kører på nu?
4. Er firewire hurtigere og bedre at bruge end USB 2.0?
Håber inderligt I kan hjælpe med dette problem.
Avatar billede mikef Nybegynder
19. januar 2004 - 14:18 #1
USB 2.0 er ikke nødvendigtvis highspeed
Avatar billede mikef Nybegynder
19. januar 2004 - 14:23 #2
Din port i pc'en er formentligt "kun" usb 2.0 med den lave hastighed. Se mere om hastighederne her: http://www.usb.org/info/usb_nomenclature
Avatar billede martinowitz Nybegynder
19. januar 2004 - 15:13 #3
Check i din computers BIOS, at USB-portene er sat op til at køre med USB 2.0 hastighed.

Det nytter ikke noget at sætte en USB 2.0 enhed til, hvis porten kun er sat til USB 1.1

Du må finde manualen frem til dit bundkort og se, om du ikke kan finde hjælp der yderligere.

Mvh.
Martin
Avatar billede bleze Nybegynder
19. januar 2004 - 17:04 #4
Nogle PC udviklere kalder USB 1.2 for USB 2 og USB 2 for USB 2 highspeed.... 1.2 er stadig kun 12 mbit som er langt fra de 480 som USB 2 rigtigt er...

Firewire performer bedre end rigtig USB2 så vælg det. Du kan få et firewire kort for 150 kr på edbpriser.dk
Avatar billede bjur Nybegynder
19. januar 2004 - 21:58 #5
Jeg har sat harddisken til min stationære, men hva så når jeg skal sætte den til min bærbare (DELL inspiron 8600) skal jgg så installere programmerne på cden eller er det bedst bare at sætte den til USB porten? Hvad er jeres erfaring med dette?
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
07. februar 2004 - 20:58 #6
jeg har lige købt den samme harddisk og kan ikke installere den soft/skodware der er med så jeg køre bare med windows driveren og det virker fint nok

usb 1.1 = 11mbit
usb 2.0 = 480mbit
firewire = 400mbit

firewire kort
http://thansen.dk/products.asp?c=210630592&n=630571780#xy

usb kort
http://thansen.dk/products.asp?c=210630592&n=496908102#xy