Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 17:28 Der er 54 kommentarer og
2 løsninger

Erfaringer med Dell inspiron 8600

jeg har næsten besluttet mig for at købe den :D
men inden vil jeg lige høre hvad folk har af erfaringer med den. Er den god/dårlig og self hvorfor.
Vil gerne høre om den larmer, hvor varmt bliver den(kan den godt køle gfx (9600pro) ordentligt, kører den godt sådan generelt, hvordan er tastetur og "kassen" som helhed, hvordan er skærmen(WXGA) at se på/spille på :D osv. osv.
Bare alt jeg bør vide.
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 17:39 #1
En ganske udemærkedet maskine! Dell har en god support hvis der ligeledes skulle opstå problemer! Støjer ikke meget.

Dell laver gode maskiner så du kan rolig købe den. Må man evt smide et andet forslag?
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 17:40 #2
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 17:42 #3
Dell indeholder ligeledes centrino teknologi så noget som batteriet er der langt holdbarhed på hvilket kun er et plus
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 17:42 #4
forslag er altid velkommende bare lidt for dyr den du linker til :)
Avatar billede mckim Nybegynder
18. januar 2004 - 17:43 #5
Jeg er selv ejer af en Dell Inspiron 8600, og jeg har aldeles intet at klage over.

PC'en er monteret med en wide-screen, som er utrolig lækker, når man surfer, eller laver tekstbehandling på den. Som så mange traditionelle laptop skærme, har denne skærm ikke en decideret "blind vinkel", hvilket vil sige, at du kan se stort set lige så godt fra siden, som forfra.

Grafikkorten kører bare derudaf, og der er ingen problemer med det overhovedet. Samle kvalitet er meget god.

Bare spørg, hvis du har flere spørgsmål! ;)
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 17:45 #6
Kvaliteten af tastaturet er rigtig godt. Det er næsten lydløst når
det bruges.
Ang. blæseren, så er det ligesom om at den har tre stadier - en svag, en
mellem, og en løve ;) Den bruger dog mest den mellemste og den laveste. Du
kan sagtens se en film, eller spille et par minuter uden at blæseren går i
gang. Desuden vil lyden fra spillet/filmen overdøve blæseren.

paste fra en ven der har den
Avatar billede mckim Nybegynder
18. januar 2004 - 17:46 #7
Lol ird... Det er da mig der har skrevet det engang ;)
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 17:47 #8
altid rart at høre om den widescreen har nemlig være lidt i tvivl om det er godt eller dårligt med den :D
men den køler alle tingene godt nok ?? mckim
læste nemli et sted med en hvor hmm ram eller hans gfx blev 87-93C varmt er jo ikke rart :D
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 17:47 #9
Så er det min ven der har funder det for har lige modtaget det via ICQ
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 17:47 #10
fundet
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 17:49 #11
ville stadig til en hvertid tage denne http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800N

Prisklassens absolut kraftigeste bærbar
Avatar billede mckim Nybegynder
18. januar 2004 - 17:50 #12
duns -> Jeg har overhovedet ikke oplevet nogle problemer, som varme kan have været skyld i. Den bliver varm nedenunder, når man har spillet i et stykke tid, men det er ikke noget der har betydning for pc'en. Hvilke specifikationer har du tænkt dig at købe den med da?
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 17:53 #13
ja kan kun sige HAR ikke 13k og hvordan kan du sige det med kraft ??
dell^en 11069kr 9600pro 128mb, 1,4centrino, 512mb 333mhz, godt nok kun 30gb hd, men kan da kun se dell^en er lidt hurtigere og lidt billgere ok den der da 3/4kg tungere men kan jeg lave med, og så lige widescreen(må man selv finde ud af om man kan li)
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 17:54 #14
hmm som på dells side http://www1.euro.dell.com/content/products/category.aspx/notebooks?c=dk&l=da&s=dhs bare lige + fx 5200 go byttet med 9600pro til 400kr og så nok en lille takse som passer :D
Avatar billede mckim Nybegynder
18. januar 2004 - 17:56 #15
Køb tasken i Merlin. Jeg sparede 300 kroner på samme taske ;)
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 17:56 #16
Den jeg linker til har det bedste grafikkort du får til bærbar! 15,1" TFT SXGA skærm hvilket for de fleste er alt nok
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 17:57 #17
Når du køber en bærbar, er det oftest en fordel, hvis du mærker og hører hvordan  den bærbare fungerer. Typisk er det "støjen" fra blæseren, som folk især lægger mærke til og hader, så den må ikke være for høj. Et godt sted at starte er af finde udad , hvad man skal bruge det til. Skal den bruges til grafik, og ressource krævende ting vil jeg anbefale man smider lidt penge i den, og får noget der kan klare den slags
Avatar billede mckim Nybegynder
18. januar 2004 - 17:59 #18
Hvilket en Dell Inspiron 8600 med Radeon 9600 også kan ;)
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 18:00 #19
Du kan jo sammenligne priserne inden du er færdig med at konfigurere den. Skal du have samme indhold som den jeg linker til kommer du til at betale for det
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 18:01 #20
kan slet ikke se hvad du snakker om ird dells gfx er da bedere for det første med 128mb som altid er rart og så er der 9600PRO altså hurtigere både ram og kerne, skærmen kan jeg ikke sige så meget om da jeg ikke kan se hvilken producent der har lavet Asus. men lad nu det ligge. Hvis jeg havde haft 4000 kr mere HAVDE jeg også købt den asus bare med 1,6ghz osv. men HAR jeg ikke
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 18:01 #21
hvis du ikke har set at jeg skreve jeg ville have dells med 9600pro i så læse lige igen :D
Avatar billede mckim Nybegynder
18. januar 2004 - 18:01 #22
Jeg har følgende specifikationer:

Centrino 1700Mhz
512mb. PC2700 DDR
128mb. GeforceFX go5650
60gb Harddisk
DVD+RW

Den var ikke engang så dyr, som man kunne forvente
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 18:03 #23
Kan kun sige god for Dell som mckim også gør. Men køb ikke bare en maskine over nettet du ikke har hørt igang og følt mellem dine fingre! Ligeledes tjek 100% prisen inden du kan konfigureret den færdig på Deææ's hjemmeside. Den kan tit snyde folk, fordi prisen er sat meget lavt, og ikke indeholder det man tror.

Kan efter det jeg roder med på siden nu se at for at få en du kan sammenligne med mit forslag altså 6800 fra Asus render det op.

/Ird
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 18:04 #24
Mckim-->GeForceFX 5650 Go Grafikchip til bærbare designet på grundlag af GeForceFX serien, hvilket vil sige at chippens hastighed er forholdsvis høj (dog ikke helt så hurtig som Mobility Radeon 9600), og der er understøttelse af DirectX 9. Producenter der bruger denne chip i deres bærbare er bl.a. Dell
Avatar billede mckim Nybegynder
18. januar 2004 - 18:05 #25
Jeg ved det, men man kunne desværre ikke få Radeon 9600, da jeg købte min PC
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 18:06 #26
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 18:07 #27
well ird det med prisen på dell og Asus er måske fordi når du trykker på dells side "køb og kunfigurer" knappen lægger de lige 3000kr oven i til noget 3års service og alt muligt pis som man lige skal huske at trække fra den koster 11069kr med fragt moms og det hele for ja som jeg har sagt
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 18:08 #28
jeg komt til at lave et forkert emne
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 18:08 #29
skrev inspiron 8100 det var jo lidt lamt
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 18:10 #30
hmm mckim læg lige et svar du skal da have nogle af pointsne for de fine svar :D
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 18:11 #31
Den til den pris er en 1.4 et 64MB DDR nVidia® GeForce® 5200 Go AGP 4x hvilket ikke er toppen. Og jeg kan ikke lige se hvordan du kan få den til 11069??
Avatar billede mckim Nybegynder
18. januar 2004 - 18:11 #32
Så skidt da ;-)
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 18:12 #33
Vil heller ikke forsørge at tvinge mit forslag på dig, men siger bare hvad min erfaring siger mig. Har arbejdet med bærbare siden de kom på gaden, så mener jeg har lidt styr på det snart :))

Ha det godt begge to
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 18:12 #34
FFS ird fat det nu lige det KOSTER 400+ i plus til de 10669 at få byttet GeForce® 5200 Go AGP 4x  til et 9600pro med 120mb DDR ram
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 18:13 #35
ved godt 5200 go STINKER pænt meget
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 18:15 #36
Fat det nu?????

Mange tak for det pænbe sprog når man forsøger at skaffe dig det bedste du kan få!!!

Springer bare over point her du
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 18:15 #37
ok så 128mb
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 18:15 #38
pæne
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 18:17 #39
well ird har bare allerde skrevet det 2x med at jeg vil ha byttet det 5200 go ud med 9600pro i dell^s
og why bliver du altid så sur når folk siger der mindste (fx en af mine venner blev du også sur på men nvm det ok?)
men syns bare jeg har sagt det nok og PRØVET at skrive det ordentligt så du kunne se det med gfx
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 18:20 #40
Er ikke sur, men synes det er lidt trist er få en trist svar når man gør det bedste for at hjælpe dig :)
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 18:22 #41
ja jeg kunne bare ikke lige finde ud af hvorfor du ikke "ville"/eller havde se(t) at jeg ville have dells med 9600pro
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 18:26 #42
Det beklager jeg. Bærbar er bare lige mit område, og bliver nok tiltider lidt ivrig efter at yde god support :)

Det var ikke ment på en dårlig måde ok

Men som jeg siger, bestil den ikke bare over nettet efter andres erfaringer! Du skal prøve den igang, og se om den passer netop til dig
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 18:27 #43
ja det er da nok rigtigt men hvor kan man se/prøve sådan en dell har de forhandlere osv.
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 18:29 #44
Mener du på deres hjemmside kan se et overblik over deres forhandlere
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 18:30 #45
k
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
18. januar 2004 - 18:48 #46
Du milde mand det er faktisk et tilbud der vil noget. Er også selv helt vild med den Asus 6800. Men den Dell er da vild. 128Mb Radeon 9600, widescreen med 1680*1050 til en samlet pris på 11.581 - total lækker pris.

Ulemper i forhold til asus maskinen er så vægt og design, synes dell´s maskiner er lidt kedelige at se på :) Men derimod har Asus 68000 til 12.000 også kun 256 ram og 64 ram på Radeon kortet. Men derimod heller ikke widescreen som jeg personligt synes er lidt hmmmm træls. Maskinen bliver jo monster stor.
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 18:51 #47
Vægt spiller altid ind :))

Jeg valgte klart Asus hvis det var min penge pung :) Må indrømme jeg stadig ikke kan få det til den pris, men det er nok bare mig. *G*
Avatar billede ird Praktikant
18. januar 2004 - 18:53 #48
http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=21668

har selv denne er og så tilfreds det gør ondt :))
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 19:16 #49
den er ret cool og meget læt :D ird, men liige en ting hvis du ikke synes den koster 11069 hvad er det så du mener den koster med det samme som den asus(ca) ??
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 19:26 #50
AHH nogen der ved om der er nogle dell butikker eller sådan et sted man kan se dem :(
kan slet ikke finde
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
18. januar 2004 - 21:17 #51
ird: Har du husket at lave garantien om til 1 års onsite (standard). det trækker lige 3000 kroner fra prisen.

Har en gammel asus på 1,6 kg så jeg nupper nok også en 6800 når jeg skal have ny. Så meget som jeg flytter på den (dagligt) er 3.5 kg eller der omkring ganske enkelt for meget. Men ved ikke om jeg vil sælge den gamle, tror ikke jeg kan få noget i nærheden af det den er værd :)
Avatar billede duns Nybegynder
18. januar 2004 - 21:44 #52
det er lige det jeg mener som leplands skriver ird med pris. meeeen skriv lidt om den du evt. vil sælge laplands-ugle jeg kunne virkeligt godt være interseret i en billigere fx brugt :D. skrive lige lidt om den hvis du altså gidder self :D
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
18. januar 2004 - 22:33 #53
Det er vist imod ekspertens regler at lave salgs annoncer og lignende herinde, så det må jeg nok hellere lade være med. Men jeg har lavet en anden tråd hvor jeg bad folk om at vurdere den. http://www.eksperten.dk/spm/452191

De priser der nævnes der, er ihvertfald ikke noget jeg kunne overveje at sælge den for, så hellere beholde den selv =)
Avatar billede duns Nybegynder
19. januar 2004 - 07:18 #54
ok så må du nok hellere lade være med at lave en slags annonce :D, men vil nok aligevel også kun købe en med 13+skærm :D
Avatar billede duns Nybegynder
19. januar 2004 - 21:01 #55
Jeg takker for alle svarene og undskylder self over for ird da jeg brugte lidt grove ord :D. Jeg har nu besluttet mig for at jeg gerne kunne tænke mig dell 8600 men overvejer stadig at købe en uden gfx haha må lige tænke lidt længere :D
Avatar billede ultraper Nybegynder
28. april 2004 - 21:36 #56
Nu er det jo sådan at Dell her "fjernet mellem manden" så derfor har de altså ingen butikker du kan besøge! du kan kun bestille vil tlf. eller online!