Avatar billede specialty Nybegynder
23. januar 2001 - 12:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Installering af grafikkort......

Hej Eksperter...

Jeg har fornylig installeret NT 4 workstation. Men når jeg prøver at installere mit ATI RAGE LT PRO grafikkort sker der ikke en meter...

TRIN FOR TRIN...
1. modsatte museknap på skærmen
2. trykker på egenskaber
3. trykker på tappen instillinger
4. trykker på skærmkort
5. trykker på skift skærmkort
6. trykker på har disk
7. vælger den nye driver jer lige har downloaded fra ATI.COM til NT 4
8. genstarter
9. når jeg har genstartet kommer der en besked om at der er installeret en driver og den opløsningen står til default

Men kortet står stadig til et VGA kompatibelt grafikkort så jeg kun kan køre i 640*480 i 16 farver...

På forhånd tak...
Avatar billede trille Nybegynder
23. januar 2001 - 12:05 #1
Prøv lige at køre installationsfilen fra ATI i stedet for blot at installere .ini filen!

:o) Claus
Avatar billede hojben Novice
23. januar 2001 - 12:05 #2
hmm lyder som en forkert driver alligevel..
Avatar billede hojben Novice
23. januar 2001 - 12:06 #3
hmm claus >> det er lidt misvisende at du kalder dig for trille *g* (pigenavn)
Avatar billede snowball Novice
23. januar 2001 - 12:10 #4
Kunne godt være forkert driver, men hvilken Service Pack kører du med ? De fleste drivere kræver jo SP3 eller mere !

Jeg har selv et par gange bikset med at få en driver til at virke (og det var den rigtige ;)) men det var kun fordi jeg havde glemt og ligge en SP ind inden jeg installerede driveren ;)

Snowball
Avatar billede btk Nybegynder
23. januar 2001 - 12:45 #5
Du skal installere service pakken til nt når du har installeret driverne
Avatar billede spikey Nybegynder
23. januar 2001 - 14:01 #6
hvilket bundkort har du??
Det kunne godt være at du manglede drivere til bundkortet.
Avatar billede specialty Nybegynder
23. januar 2001 - 14:44 #7
Nu har jeg fået det til at virke!

Det var fordi jeg ikke havde installeret Service packen.... Så nu har jeg installeret en version 6 og de funger perfect...

Tak for hjælpen...

/Specialty...
Avatar billede snowball Novice
23. januar 2001 - 14:49 #8
Godt ;)

Snowball
Avatar billede specialty Nybegynder
23. januar 2001 - 14:51 #9
Det var jo faktisk Snowball der svarede korrekt... så gider du ikke lige at oprette et tomt svar... så får du dine point....

/Specialty...
Avatar billede specialty Nybegynder
23. januar 2001 - 14:53 #10
sorry er lidt langsom med at opdatere....