Avatar billede jan_l Nybegynder
18. januar 2004 - 13:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Slå "directory browsing" fra i IIS

Hej

Jeg har en hjemmeside som ligge på et webhotel..

Jeg har fundet ud af at jeg kan benytte "directory browsing" på hjemmesiden, hvilket jeg IKKE er interesseret i, men jeg kan tilsyneladende ikke slå det fra.

Jeg har gjort det at jeg har slået directory browsing fra i IIS, på min egen PC/lokale server, og så gik jeg ud fra at disse indstillinger slog igennem på mit webhotel, næste gang jeg uploadede til mit webhotel, men det gjorde det ikke.

Nogen der kan hjælpe mig med dette ???

PS. Jeg er 100% nybegynder ang. Frontpage, IIS, Webhotel osv., så jeg håber at folk evt. vil bære over med mig.
Jeg har prøvet at finde oplysninger rundt omkring på nettet, men da jeg ikke er helt inde i terminologien, så er det lidt svært at lede efter disse ting.

Mvh.
        Jan
Avatar billede truelz Nybegynder
18. januar 2004 - 13:56 #1
Du skal have fat i webhotellet og bede om at slå det fra.
Der er intet du selv kan gøre.
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. januar 2004 - 13:59 #2
Som alternativ, kan du lægge en default.asp i mappen. Det vil også forhindre browsing.
Avatar billede jan_l Nybegynder
18. januar 2004 - 14:00 #3
HVA'... er det rigtigt ???

Ok, det må jeg jo så affinde mig med... :-)

Du skal have tak for den hurtige hjælp... Det var ved at drive mig til vanvid, at jeg for det første ikke kunne få den til at slå det fra, og for det andet at jeg ikke kunne finde infp om det...
Avatar billede jan_l Nybegynder
18. januar 2004 - 14:02 #4
squashguy

Kunne jeg evt. bruge en "index.htm" i stedet for, som ville blive åbnet i stedet eller...?
Avatar billede jan_l Nybegynder
18. januar 2004 - 14:03 #5
squashguy

Hvis jeg kan få dette til at virke opretter jeg et "point-spørgsmåk" til dig, som tak for hjælpen.

Mvh.
        Jan
Avatar billede truelz Nybegynder
18. januar 2004 - 14:17 #6
Det er forskelligt hvilke filer dit webhotel har valgt at du kan bruge.
Mange hoteller accepterer både default.htm, default.asp, index.htm, index.asp osv.
Men det er igen op til hotellet.
Avatar billede jan_l Nybegynder
18. januar 2004 - 14:23 #7
Hej jeg kan godt få det til at fungere med index.htm, så jeg har valgt at gøre det på den måde...

Men din oplysning er lagt på lager i "rugbrødscomputeren"  ;-)