Avatar billede vuptidk Nybegynder
18. januar 2004 - 12:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

køb af ny dvd brænder

Hej Eksperter.
Jeg har tænkt mig at købe en dvdbrænder, og har været ude og kikke lidt og fandt en LG Electronics GSA 4040B 4X som inkludere software programet BS-GOLD Brænderprogram samt Power DVD.
Hvis der er nogle der kender denne brænder og software eller har en mening om dette drev, så skriv.
Måske få nogle forslag til køb af bedre brænder (max. 1200) vil det også være velkommen.
På forhånd tak.
Der er 30 P til den bedste mail
Avatar billede dalle16 Nybegynder
18. januar 2004 - 12:55 #1
LG Styrere verden i øjeblikket, nej jeg har selv denne brænder! dog ikke med dette program jeg bruger Nero! Men jeg vil dog sige at denne brænder spytter alt ud og der er ingen problemer overhovedet! Den kan jeg klart anbefale
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. januar 2004 - 12:56 #2
Plextor = Rolse Royse ;o)
Avatar billede nimoha Nybegynder
18. januar 2004 - 13:27 #3
Den dvd-brænder du har set på, kan den både + og - ?
Med hensyn til  softwaren, kan jeg klart anbefale PowerDVD, men vil klart foretrække Nero frem for BS-GOLD.
Avatar billede vuptidk Nybegynder
18. januar 2004 - 13:49 #4
Det er dejligt at hører dalle16, kender du noget til BS-GOLD Brænderprogram ?

victor-1:Jeg har kikket på plextor og synes at LG er en lille smule bedre i optisk lagring, men et godt bud, jeg har en plextor cd brænder som har kørt uden problemmer i 2 år. Men jeg kunne også godt tænke mig at prøve nogle andre mærker, så jeg ikke hænger fast i et bestemt mærke.
jeg lukker spørgsmålet kl 17 i dag og P. vil falde
Avatar billede vuptidk Nybegynder
18. januar 2004 - 13:50 #5
n jay : + - hvad er det ?
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
18. januar 2004 - 13:55 #6
Til de penge du vil give ud, ville jeg vælge den nye NEC 2500A. Dette er den første brænder der kan brænde BÅDE DVD+R & DVD-R skiver med 8X :-)
Brænderen koster ca. 1200,- hos www.shg.dk.
Desuden er de tidligere NEC brændere kendt for at der hurtigt kommer nyt firmware.

Good luck !

P.S. : Jeg er desuden enig med victor-1 : Har selv Plextor 708A.

//Jan
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
18. januar 2004 - 14:03 #7
Avatar billede nimoha Nybegynder
18. januar 2004 - 14:56 #8
Det vil sige at den både kan brænde på dvd+r og dvd-r skiver.

Lidt læsestof:

    DVD stands for Digital Versatile/Video Disc, DVDR stands for DVD Recordable and DVDRW for DVD ReWriteable. If you're familiar with regular audio/music CDs, then you will know what a DVD looks like. A single layer (DVD-5) DVD stores up to 2 hours of very good quality DVD-Video, including several audio tracks in formats like stereo, Dolby Digital or DTS and also advanced menu systems, subtitles and still pictures that can be played by standalone DVD Players and computer DVD-ROMs. If you choose to lower the video quality it is possible to store several hours video on a DVD using low bitrates and low resolution with video quality more like SVCD,CVD or VCD. It is also possible to have up to 4.38* GB ordinary data or mix DVD-Video and data on a DVD that can be played by computer DVD-ROMs.

New DVD Writers!!! Problem deciding what DVD Writer to get, the DVD-R/W or the competing DVD+R/W standard(see below here)? Why not get both formats in same DVD Writer, the new DVD Writers supports both DVD-R/W and DVD+R/W and also CD-R/W. View our DVD Writers lists here for more detailed info.

Today does it exist three competing DVD recording standards:

DVD-R and DVD-RW
DVD-R/W was the first DVD recording format released that was compatible with standalone DVD Players.
DVD-R is a non-rewriteable format and it is compatible with about 89% of all DVD Players and all DVD-ROMs.
DVD-RW is a rewriteable format and it is compatible with about 72% of all DVD Players and most DVD-ROMs.
DVD-R/W supports single side 4.7 GB* DVDs(called DVD-5) and double side 9.4 GB* DVDs(called DVD-10).
These formats are supported by DVDForum.

DVD+R and DVD+RW
DVD+R/W has some better features than DVD-R/W such as lossless linking and both CAV and CLV writing.
DVD+R is a non-rewritable format and it is compatible with about 83% of all DVD Players and most DVD-ROMs.
DVD+RW is a rewritable format and is compatible with about 72% of all DVD Players and most DVD-ROMs.
DVD+R/W supports single side 4.7 GB* DVDs(called DVD-5) and double side 9.4 GB* DVDs(called DVD-10).
These formats are supported by the DVD+RW Alliance.

DVD-RAM
DVD-RAM has the best recording features but it is not compatible with most DVD-ROM drives and DVD-Video players. Think more of it as a removable hard disk. This format is supported by DVDForum.

Read our DVD Players Compatibility list to see what types your DVD Player supports. You find more detailed comparisons between the formats in the more info section here.

What is DVD-5, single layer, DVD-9, dual layer, DVD-10, double side? is it 4.7GB or 4.38GB?
DVD-5 is a single layer DVD that stores up to about 4 707 000 000 bytes and that is 4.38 computer GigaBytes where 1 kilobyte is 1024 bytes (4 707 000 000 / 1024 = about 4596679KB / 1024 = about 4489MB / 1024 = about 4.38GB). So why does it says 4.7 GB on the DVDrs? Because they are not using computer GigaBytes, they use standard kilo where 1 kilobyte is 1000 bytes. DVD-R/W and DVD+R/W supports this format.

DVD-9 is a dual layer DVD which can fit up to 7.95 computer GB which many commercial DVDs are using today(a DVD-9 is basicly two special DVD-5s pressed together). DVD-R/W and DVD+R/W does not support this format.

DVD-10 is a double side DVD that stores up to 8.7 computer GB, double side means that you burn on both side on the DVD. DVD-R/W and DVD+R/W supports this format.
Avatar billede nimoha Nybegynder
18. januar 2004 - 15:16 #9
Stoltenborg: Uden punktum ellers virker det ikke http://www.shg.dk/
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
18. januar 2004 - 15:17 #10
Afhængigt af dit behov, ville jeg købe Pioneers DVR-A06, som med en firmware-update, skulle kunne brænde i dual layer (DVD-9, som n jay skriver om).

Se bl.a.: http://www.cdfreaks.com/news/8861

Den kan brænde både DVD+R/RW og -R/RW, og koster ca. 1.000,-, afhængigt af hvor du køber den. Ved dog ikke om de har frigivet firmware endnu, men tjekker lige.
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
18. januar 2004 - 15:19 #11
n_jay : Prøv mit første link - det virker fint !!! :-))
Avatar billede nimoha Nybegynder
18. januar 2004 - 15:22 #12
Stoltenbog: Ikke hos mig. Der siger den siden kan ikke vises, og så tænke jeg, at det kunne skyldes punktum ;)
Avatar billede arlet Juniormester
18. januar 2004 - 15:24 #13
Begge link virker...
Avatar billede nimoha Nybegynder
18. januar 2004 - 15:27 #14
:S så skyldes det nok at jeg bruger Mozilla firebird :)

sorry
Avatar billede vuptidk Nybegynder
18. januar 2004 - 17:53 #15
lidt forsinket (sorry) har jeg besluttet mig for stoltenborg´s svar, men jeg sgi ikke give dig nogen P. Du står ikke så jeg kan give dig point.
så gør lige så det er muligt.
Men mange tak for alle de råd som i er kommet med.
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
18. januar 2004 - 22:09 #16
:-)

Good luck !

//Jan
Avatar billede vuptidk Nybegynder
19. januar 2004 - 13:05 #17
Tak til stoltenborg for tippet om brænder med 8x