Avatar billede muskmusk Nybegynder
18. januar 2004 - 10:32 Der er 14 kommentarer

Hvordan sender man større filer til hinanden over internettet

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man kan sende større filer over internettet. Lige nu kan jeg kun sende 1 Mb filer sammen med e-mails. Det er lige øv :-(
Avatar billede soreno Praktikant
18. januar 2004 - 10:36 #1
FTP (File Transfer Protocol) er lavet til netop det formål.

I den ene ende (den med hurtigst download) startes en FTP server, i den anden ende (den med hurtigst upload) tilsluttes FTP serveren med en FTP klient.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2004 - 10:36 #2
1) egen FTP-server
2) FTP til website, download med HTTP
3) Klip filen op i mindre stykker - der findes programmer til det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2004 - 10:36 #3
4) Egen webserver ;)
Avatar billede muskmusk Nybegynder
18. januar 2004 - 10:38 #4
FTP har jeg hørt om, men er det ikke ret svært. Hvis ikke bedes i lige forklare hvordan man gør
1) gør sådan
2) ....
Avatar billede mister_fatman Nybegynder
18. januar 2004 - 10:42 #5
Du kan også bare bruge MSN
Avatar billede muskmusk Nybegynder
18. januar 2004 - 10:44 #6
har prøver MSN med den virker meget meget sjældent :-((
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2004 - 10:50 #7
Prøv så at klip filerne i mindre stykker. Den her virker vistnok:
http://zipgenius.it/forum/index.php?download=4
(der er en million andre)
Avatar billede riversen Nybegynder
18. januar 2004 - 10:55 #8
du kan sætte outlook express (hvis du bruger den) til at opdele beskeder i mindre stykker, hvis de overskrider fx 1Mb
Avatar billede muskmusk Nybegynder
18. januar 2004 - 11:07 #9
vil kerne ha FTP til at virke men der skal vist et rimelig detaljeret vejlednig til før det lykkes :-)
Avatar billede kraller Nybegynder
18. januar 2004 - 11:13 #10
gå ind på 1.go.dk og lav e hjemmeside der følger også en ftp server med på 10 mb så klip nogle filer i stykker og læg dem op så giv password til nogle af dine venner som skal hente filerne

en typisk ftp adresse er ftp://1.go.dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2004 - 11:24 #11
1go giver 5 MB (men bedre end 1). www.frac.dk giver 25 MB. Læg filerne så
de kan downloades fra en browser - ingen grund til at give password til andre.
Men ved dette overtræder man sikkert reglene for de 2 webhoteller ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2004 - 11:25 #12
Ex:  "Frac.dk skal ikke bruges som file server, og derfor tillader vi ikke film klip, lyd filer, pakket filer, ISO filer, exe filer mm."
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2004 - 11:26 #13
Og 1go.dk: "Erotisk materiale, MP3/Mpeg, .zip filer, m.v. er ikke tilladt. www.1go.dk er ikke tiltænkt som filserver, derfor er det ikke tilladt at have filer til download"
Avatar billede kraller Nybegynder
18. januar 2004 - 16:33 #14
tja det er jo bare et forslag erik :D