Avatar billede lassej Nybegynder
18. januar 2004 - 00:15 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

"Ned" gradering fra pro til home.

Jeg har brug for et svar på et spørgsmål vedr. formattering og "ned"-gradering fra pro til home.
Lasse siger:
jeg er ved at formattere min com og jeg har en cd med xp home, hvilket er helt fint, meeeeen.... min nuværende version er xp pro og den vil ikke godtage installationen med mindre at jeg installere en helt ny version og kommer til at køre med 2 styresystemer. Dvs. en home og en pro. Det er jeg nu ikke interesseret i og vil gerne have min home ind frem for pro. Men det kan den ikke finde ud af, da i installationen ikke vil formattere i msdos tilstanden, for drevet bliver benyttet til at have midlertidlige installationsfiler liggende. Har prøvet at formattere den med format c: men ingen succes.
Hvad skal jeg gøre?!
Hvordan kan jeg fjerne de midlertidlige installations filer, så at alt vender tilbage til "normalt" igen og jeg kan prøve for fra?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2004 - 00:19 #1
du skal vist vælge at slette drev/partition før du får lov at formattere.
Avatar billede bens Nybegynder
18. januar 2004 - 03:26 #2
når du starter op fra cd'en og kommer ind og installere, og hvor du skal vælge hvilken partition du vil installere på skal du slette den(hvis du har flere vælg den du har xp pro på) og opret den på ny, og så kører videre, det skulle gerne virke
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. januar 2004 - 06:13 #3
Hvorfor kan du ikke formattere, hvad skriver/gør den når du prøver?
Avatar billede zity Nybegynder
18. januar 2004 - 07:16 #4
Din harddisk er sikker formateret om NTFS som ikke kan læses at dos og kan derfor ikke formateres. Du kan formatere med Xp installationen eller med Partitions Magic (ikke Freeware)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2004 - 11:30 #5
zity> det med at formattere via installation er jo netop det man ikke kan. det skriver spørger selv.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2004 - 11:32 #6
magictouch> ref: "da i installationen ikke vil formattere i msdos tilstanden, for drevet bliver benyttet til at have midlertidlige installationsfiler liggende."
Derfor kan han ikke formattere - det kan andre heller ikke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2004 - 11:33 #7
Laver lige et svar i tilfælde af at min kommentar 00:19:46 var løsningen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2004 - 11:35 #8
bens> hvorfor er det lige at du laver et svar på det jeg kun skrev som en kommentar?
Avatar billede lassej Nybegynder
18. januar 2004 - 11:55 #9
Tak for hjælpen! Jeg har fundet ud af det! Fik nok af Home XP og fik installeret Pro istedet.... Har delt point ud! Tak for alle svarene!!! Lasse