Avatar billede wilde Nybegynder
17. januar 2004 - 22:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvilken internet opkobling?

Jeg syntes det er dyrt at jeg skal betale 340 kr. om mdr. + telefonabonnement for at kunne gå på nettet.

Og jeg vil ikke have mit telefonabonnement.

Kan man slippe for at have det hvis man vælger et modem?
Avatar billede debilo Nybegynder
17. januar 2004 - 23:18 #1
Du kan have abonnement hos et andet selskab, men det bliver det næppe billigere af.
En ADSL/DSL opkobling kræver en telefonforbindelse, altså et abonnemnet og de eneste opkoblinger der ikke kræver det er kabelinternet (Webspeed) eller trådløst Internet, men begge dele kræver at det er etableret nær din adresse. Nu kan du jo også få trådløs mobil Internet, men det er ikke billigt. Et alm. modem kræver også et telefonabonnement, men koster jo kun forbrug hvis man vælger det og så kan du jo vælge ISDN der jo kun koster et ½ hundrede kr7 pr, måned, men det kører jo s kun max. 18 kbit/s.
Det koster, men det er da herligt bare at kunnedrøne derudaf.
Hilsen
Bjarne
Avatar billede mard-div Nybegynder
17. januar 2004 - 23:33 #2
Mit bedste bud er en kabel forbindelse.. en dyr oprettelse, men koster ca. 30 kr om måneden.
Du kan kun have det hvis du har kabel ledninger, du ved ligesom hvis du har kabel tv.. kører over samme ledning.
det har ca.  10Mbit hastighed, altså 20 gange hurtigere end normalt ADSL (512kb)