Avatar billede zchou Nybegynder
17. januar 2004 - 22:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Er mit bundkort brændt sammen?

Heysa alle,

i går aftes sad jeg foran computeren. På et tidspunkt var jeg væk fra den et kort øjeblik, da jeg kom tilbage var computeren slukket og kunne ikke tændes igen.

Når jeg trykker på power-on knappen lyser dioderne på fronten af mit kabinet i et halvt sekundt hvorefter computeren er død igen.
Troede det var strømforsyningen der var røget, men den leverer jo strøm til dioderne, så det er vel udelukket, eller hva?

Kan det være bundkortet der er brændt af?

Bundkortet er et MSI K13 Ultra2
Har to cd drev og et floppy
Grafikkort: NVIDIA GeForce4

Sig endelig til hvis i skal bruge flere oplysninger.

Håber i kan hjælpe

/Zchou
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
17. januar 2004 - 22:09 #1
Man ikke udelukke PSUén den den leverer flere spændinger samtidigt
Avatar billede zchou Nybegynder
17. januar 2004 - 22:16 #2
Hvordan kan den så levere strøm til mine dioder?
Avatar billede mard-div Nybegynder
17. januar 2004 - 22:54 #3
Kan være en led virus, men chancen er minimal...
Det kan være: CPU//BUNDKORT//RAM
prøv og check det.. send den til reperation og få dem til at afprøve hvilken del der er gået i stykker.
Avatar billede summer Mester
17. januar 2004 - 23:35 #4
Det var en skam der ikke nåede at komme bip-lyde fra pc'en. Så kunne man måske identificere fejlen. Jeg ville prøve at resette Bios ved at tage batteriet på bundkortet af ½ times tid og i igen og prøve at starte op. Hjælper det ikke, ville jeg fjerne rammene og prøve opstart.
Avatar billede zchou Nybegynder
18. januar 2004 - 00:00 #5
Jeg siger tak for svarene.. Jeg må jo prøve at sende den til reperation. Tror ikke selv jeg vil pille, så ryger garantien jo sikkert også.

Godnat c",)

/Zchou