Avatar billede cm-spiller Nybegynder
17. januar 2004 - 17:29 Der er 12 kommentarer

Problemer med lydkort-driver

Jeg har problemer med at installere mit lydkort. Jeg har downloadet den korrekte driver, men den virker ikke. Den installerer godt nok programmet der hører med dertil, men lydkortet bliver ikke installeret. Hvad kan der være galt? Jeg har ringet til Medion, der tilbyder at få den sendt over til dem, men det bliver altså den sidste nød-løsning.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2004 - 17:34 #1
Hvad mener du med at kortet ikke bliver installeret? Kan du bare ikke høre noget eller kan du ikke se den i enhedshåndteringen?
Avatar billede c-holst Novice
17. januar 2004 - 17:34 #2
kan du ikke slette alt hvad der hører til kortet, både i tilføj fjern...
og i enhedshåndteringen, og så genstarte.

er det et nyt kort su har monteret, kan det jo være at du har et onboardkort kørende, som evt skal disables i biosen, men det kan vi jo vende tilbage til
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
17. januar 2004 - 17:48 #3
Det er det kort der sad i maskinen fra starten. Og det virkede fint indtil jeg formaterede. Når jeg går ind i "Lyde og lydenheder", er alle felterne grå. Desuden plejer der at komme et ekstra symbol i kontrolpanelet, når det er rigtigt installeret.
Avatar billede c-holst Novice
17. januar 2004 - 17:52 #4
prøv i første om mit forslag.

hvilken OS kører du med
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
17. januar 2004 - 17:56 #5
Windows XP.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2004 - 18:03 #6
Prøv lige at se i din BIOS at den ikke er slået fra.
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
17. januar 2004 - 18:17 #7
Jeg kan ikke finde den i min BIOS. Altså der hvor man trykker F når man starter op, ik'? Jeg prøver lige at slette alt det jeg kan, der hvor den burde stå.
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
17. januar 2004 - 18:17 #8
Altså i enhedshåndtering.
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
17. januar 2004 - 19:06 #9
Det har jeg gjort nu. Det virker stadig ikke.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2004 - 19:31 #10
Kig efter noget on-board i BIOS. Hvad er det i øvrigt for en Medion?
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
17. januar 2004 - 19:38 #11
Okay. Det er en Medion Superdrive hvis det er det du tænker på.
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
17. januar 2004 - 22:08 #12
Jamen hvad skal jeg sige? Det var slået fra i min BIOS. Jeg kan ikke give points, da der ikke har været nogle svar. Bare lige skriv, hvis I vil have points. Så kan I dele dem, for I var jo begge inde på det.