Avatar billede pixeljuice Nybegynder
17. januar 2004 - 17:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se ekstenHD

Jeg har lige købt denne HD
http://www.discountechnology.com/products/HD227FW/HD-227-U2.htm

Men jeg kan ikke se den! og det ser ud til at der ikke er leveret driver til case'en!
Hvor finder jeg den! har prøvet at kigge efter den! men ak ak er der andet jeg kan gøre forkert! ?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
17. januar 2004 - 17:18 #1
vi skal have mange flere oplysninger for at kunne løse dit lille problem;
styresystem
harddiskens navn & størrelse
FireWire eller USB
Hvorfor tror du selv at du ikke kan se den ?
Avatar billede pixeljuice Nybegynder
17. januar 2004 - 17:23 #2
ja undskyld! lidt for hurtig og sur (-;  !

OS 10.2.8
Travelstar IBM 30 GB
USB2

Min mac: iBook G3 500 mhz

Skulle den ikke dukke op på skivebordet?
Avatar billede the_legend Nybegynder
17. januar 2004 - 17:26 #3
den vil kommme i denne computer. Hvis den er tilføjet. Husk det godt kan tage nogle få minuter inden den dukker op.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
17. januar 2004 - 17:32 #4
åbn lige din "Diskværktøj" som ligger i mappen Programmer > Hjælpeprogrammer

kan du se den her ?
--så formattér skidtet.

Klik på "Partition"
-vælg:
1 Partition -eller flere IKKE den forvalgte mulighed "DENNE DISK"

Så kører det såmænd . . .

Hvis du fik den med posten ville jeg skille den ad og efterse samtlige stik og kabler
-det er oftest dér den er gal . . .
Avatar billede pixeljuice Nybegynder
17. januar 2004 - 17:42 #5
Klasse! har sku Aldrig formattéret før! tsk tsk ! den virker vist! jeg kan se og skrive på den nu! men jeg kommer til og bruge den til både! mac og PC! er det en fordel og lave en speciel formatering! eller skulle det køre på begge OS hvis jeg blot kan se den på min MAC?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
17. januar 2004 - 18:25 #6
formattér den fra PC'en - den er mest kræsen med formattypen . . .

Prøv med nogle forskellige formater og test om det fungerer på Mac'en også.

Når du rammer et format der kan læses af begge maskiner, er det jo den du så beholder.