Avatar billede usser Nybegynder
17. januar 2004 - 15:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

harddiskfejl ved installation af XP

hej..

jeg sidder her og har en 80 gb harddisk som jeg prøver at installere Windows XP på.. jeg har delt den op i 2 partitioner, henholdsvis 20, og 60 gb, og prøver så at installere xp på 20 gb partitionen.

here i goes...

jeg sætter xp cdén i, og den installere de filer den skal installere, hvorefter den skal genstarte computeren for at fortsætte, når den så har genstartet og søger efter min 80 gb harddisk så får jeg en fejl, med at den ikke kan finde nogle gyldige diskdrev, eller også får jeg en anden i/o fejl, eller sådan noget.. hmm... nogen der har et bud på hvad jeg gør forkert..?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. januar 2004 - 15:35 #1
enten er partitionen ikke aktiv, eller harddisken ikke sat som master (hvilket jeg egenlig ikke tror er nødvendigt) - så det er nok det med aktiv
Avatar billede zhark Nybegynder
17. januar 2004 - 15:35 #2
Nej den er svær, for du laver jo ingen fejl, men det gør PCen altså! Kan ikke lige nu finde på andet end at controllere cablerne til din HD og - evt. skifte IDE cablet ud :)
Avatar billede zhark Nybegynder
17. januar 2004 - 15:37 #3
Når den påbegynder install, kan det med aktiv m.v. vist udelades, så var den ikke begyndt på noget.
Avatar billede usser Nybegynder
17. januar 2004 - 16:22 #4
nej nej, det er intet i vejen med selve ide kablet, da harddisken virker fint til at lager alt muligt andet ( word dokumenter, stile osv.. ) samtidig har jeg 2 andre harddiske også som køre fint på samme ide kabel.. hmm.. jeg tror ærlig talt det skyldes partitionen som metal hansen påstår, men hvor kan man se om partitionen er aktiv? jeg bruger noget der hedder bootit og der står der at begge partitioner er Fat32.. kan ik se om de er aktive nogen steder.. iiih
Avatar billede bens Nybegynder
17. januar 2004 - 22:33 #5
er nogen af de andre 2 hd'er du har i computeren med xp??
Avatar billede usser Nybegynder
18. januar 2004 - 00:03 #6
ja jeg fik installeret xp på en af den anden harddisk... også på den på 80 gigz :D im a happy potatooo :D
jeg tror fejlen lå i at den ik var blevet formateret ordentligt eller sådan noget, for efter at have formateret den i dos så virkede det sq egengtligt ok..

nåh.. men jeg fik det til at virke, så case closed...