Avatar billede meo Nybegynder
17. januar 2004 - 12:52 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med at få Bridgen til at fungere.

Hej,
Skal have sat trådløs netværk op. Men rækkevidden er ikke lang nok så derfor har jeg investeret i en trådløs bridge så den kan forstærke forbinden. Problemet er at min bærbare stadig kun kan se accesspointen. Hvad skal jeg gøre?
Jeg har sat bridgen til DHCP og tildelt den en DNS. Ligenu fungere den trådløse hvis jeg tager min bærbar til et sted hvor der er signal.
Avatar billede kenp Novice
17. januar 2004 - 13:41 #1
det kunne hjælpe hvis vi fik flere oplysninger! f.eks. hvilket udstyr du har m.v.!

Men en bridge gør jo ikke noget! du mangler jo stadigvæk et accesspoint for at modtage det der! bridgen sender det jo bare vidre!, hvis du f.eks. sætter din computer direkte til din bridge! så får du nok forbindelse.
Avatar billede meo Nybegynder
17. januar 2004 - 14:49 #2
Jeg har en router(zyxel) som er forbundet med en accesspoint(d-link dwl 900 ap+) via netkabel.
Avatar billede kenp Novice
17. januar 2004 - 15:02 #3
dvs at din router også er en vireless!

men så skal du ikke sætte dit ap til at bridge, men bare alm.
Avatar billede meo Nybegynder
17. januar 2004 - 15:09 #4
nej, min router er ikke en wireless. Det er derfor jeg bruger netkabel til at forbinde routeren med accesspoint.
jeg mangler at sige at jeg også har en bridge(linksys b ethernet), det har sikkert forviret det!! sorry
Avatar billede meo Nybegynder
17. januar 2004 - 15:11 #5
Men desuden kan min accesspoint fungere som bridge eller repeater!
Avatar billede kenp Novice
17. januar 2004 - 15:30 #6
kan jeg så ikke lige få forklaret hvordan det er sat op, og hvad som virker som det skal?

så jeg ikke bliver mere forvirret
Avatar billede meo Nybegynder
17. januar 2004 - 15:37 #7
Lige nu er netværket sat som således at ap er forbundet med routeren via en netkabel. Jeg har sat DNS og tilladt forskellige MAC adresser. Så jeg indstiller mine netkort til  den DNS og det hele fungere!.
Var det nok?
Avatar billede meo Nybegynder
17. januar 2004 - 15:39 #8
problemet bliver når jeg skal få bridgen til at fungere med i netværket. Min ap kan ikke se bridgen hellere ikke aplikationerne til netkortet kan se bridgen(kan kun se ap).
Avatar billede kenp Novice
17. januar 2004 - 16:03 #9
ja nu er jeg med :)

finder lige noget materigal så jeg kan læse om det :)
Avatar billede kenp Novice
17. januar 2004 - 16:06 #10
Avatar billede meo Nybegynder
17. januar 2004 - 16:11 #11
ja,
der er lige sket noget mærkeligt. Nu kan jeg ikke logge på bridgen!! passwordet bliver afvist selvom jeg nulstiller bridgen!!! What to do??
Avatar billede meo Nybegynder
17. januar 2004 - 16:15 #12
Du må undskylde jeg var lige for hurtig. Produktet er: http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=36&prid=602
Avatar billede kenp Novice
17. januar 2004 - 16:15 #13
så skal du resette den! (knap bag på den)

NU har jeg lige læst om den du har der, du skal ikke sætte den til bridge mode!, men du skal sætte den til at køre som repeater, for at få den til at gøre det du vil. kig på fra side 15 i manualen, indtil side 20 om de forskellige muligheder, men specefikt, skal den køre på Samme SSID, ´Kanal og have samme kode på til wepkryptering.
Avatar billede kenp Novice
17. januar 2004 - 16:15 #14
nå så kigger jeg lige på den så se lige midlertidigt bort fra mit indlæg!
Avatar billede kenp Novice
17. januar 2004 - 16:18 #15
det var hurtigt at læse om den!

Du vil ikke få den til at gøre det du vil med den!, den er beregnet til at lave en bro mellem et kable netværk til et andet netværk trådløst! den forstærker ikke signalet som du kan bruge til en trådløs computer.

Beklager men den kan ikke bruges til det du vil :(
Avatar billede meo Nybegynder
17. januar 2004 - 16:21 #16
har du et forslag til hvad jeg skal gøre i stedet for? Købe en anteneforstærker eller en anden bridge, som er i samme prisleje?
Avatar billede meo Nybegynder
17. januar 2004 - 16:32 #17
Du får dine point nu, men kan du ikke svare på mit spørgsmål?
Avatar billede kenp Novice
17. januar 2004 - 16:44 #18
Det du skal bruge det er et accesspoint som er en repeater i stedet for! der kan du jo f.eks. bruge WAP11B til dette, da det er indbygget i den, så du på den måde kan udvide dit trådløse net.