Avatar billede larscl Nybegynder
16. januar 2004 - 22:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

mac adresse trådsløs

Jeg har en bærbar på trådløst netværk. Et eller andet sted i nærheden sidder der nogen der har det samme, for der er trafik, selv om jeg slukker pc'en. Hvad gør jeg? Nogen har fortalt mig at jeg skal låse på mac adressen. Det lyder fornuftigt, men hvordan
Avatar billede larscl Nybegynder
16. januar 2004 - 22:59 #1
altså trafik på ap'en, forstås:-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. januar 2004 - 23:09 #2
Kik på WEP kryptering som minimum og helst WPA kryptering
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2004 - 23:09 #3
du skal ind i konfigurationen, og aktiver MAC-filtrering så sætter du din egen mac-adresse ind (husk at sætte den til at kun du må komme på), husk også at aktiver wepkryptering :)

din mac-adresse finder du så ledes start -kør -cmd -ipconfig /all (eller pil kortet ud det står også på bagsiden)

Men hvis du sætter wepkryptering til, så skal de jo også gætte den kode for at komme på.
Avatar billede larscl Nybegynder
16. januar 2004 - 23:19 #4
men i det program jeg bruger (true mobile client manager)kan jeg ikke få lov at skrive mac adressen. Den vil ikke acceptere det, jeg skriver.Hvad gør jeg galt?
Avatar billede larscl Nybegynder
16. januar 2004 - 23:23 #5
...og hvis jeg forsøger at kryptere, mister jeg forbindelsen. Hvad er det lige der er så fishy her?
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2004 - 23:23 #6
det er ikke på din client ;) men inde i dit accesspoint, som har en måde du kan konfigurer det.
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2004 - 23:24 #7
ja du skal igne først sætte kryptering på inden på dit accesspoint, dernæste skal du taste de samme oplysninger ind i det program som styre det trådløse kort i din bærbar.
Avatar billede larscl Nybegynder
16. januar 2004 - 23:25 #8
øh kemp, Hvordan gør jeg det. Der er jo ikke knapper på mit ap?
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2004 - 23:27 #9
nej det ved jeg ;) men der er sikkert en måde at konfigurer det, enten via din webbrowser eller via telnet! (står i din manual! jeg kender ikke lige helt præcist dit accesspoint)
Avatar billede larscl Nybegynder
16. januar 2004 - 23:29 #10
ok måske forstår jeg at det program jeg har STYRER ap'en , men at jeg et andet sted skal definere noget om mit netkort. Hvor?
Avatar billede glennf Nybegynder
16. januar 2004 - 23:34 #11
Hej

Du kan som kenp skriver sikkert konfigurere din AP i webbrowseren, der indtaster du IP,en på AP'en :) f.eks. http://192.180.10.1  For det meste er det nodvendigt, at din pc har samme subnet adresse og ip adressen skal ligge i samme range di pc kunne f. eks have 192.180.10.2  når du får kontakt med din AP indtaster du brugernavn og password, og kigger efter Mac filtering.

Mvh Glenn
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2004 - 23:34 #12
det ved jeg ikke om det gør! som sagt jeg kender ikke dit udstyr præcist! (vil dog gætte på at det kun styre dit trådløse netkort og ikke dit AP)
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2004 - 23:35 #13
normalt når det er et AP så slutter de mange gange på 253 til sidst ;)
Avatar billede glennf Nybegynder
16. januar 2004 - 23:38 #14
Hvilket fabrikat er din ap?
Avatar billede larscl Nybegynder
16. januar 2004 - 23:53 #15
kenp smid lige et svar. Jeg fandt ud af det ved at kombinere dine råd med at læse lidt manual
Avatar billede kenp Novice
17. januar 2004 - 11:55 #16
det gør jeg da :)