Avatar billede sims Nybegynder
22. januar 2001 - 23:16 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

er det printerne det er galt med??

hej jeg har lavet en maskin til en, men den er hel gal,det er et AT-bundkort,når vi sætter en lexmark printer til den så vil den IKKE starte...den vil gerne uden,jeg kan også sætte den til imens biosen starter op,jeg har prøvet at sætte ny LPT port på...men nej,jeg har også prøvet et isa kort med LPT på...men nej
hvad gør jeg ????:((
Avatar billede ruprect Nybegynder
22. januar 2001 - 23:30 #1
Har du prøvet at skifte printerkabel (eller det virker måske fint på en anden maskine) - Måske er printerkablet defekt og kortslutter et eller andet.

- Michael
Avatar billede makse Nybegynder
23. januar 2001 - 01:11 #2
Jeg har haft samme problem, dengang jeg kørte AT.
Den eneste løsning der var på det, var at tænde printeren efter man havde tændt PC\'en.
Uden at jeg skal gøre mig klog på det, så fandt jeg frem til at det højst sandsynligt var en jordforbindelse der manglede i kabinet/AT strømforsyning. Da det virkede fint når man lavede stel på printerstikket. Dette vil jeg dog ikke anbefale som en løsning.
Avatar billede wisen Nybegynder
23. januar 2001 - 07:51 #3
Hej sims. Jeg kan se at det ikke virkede, vil du have dine point igen ?
Avatar billede wisen Nybegynder
23. januar 2001 - 08:01 #4
Du snakkede om, at den var ny. Prøv et tage den med til butikken og lad den prøve...
Avatar billede sims Nybegynder
23. januar 2001 - 09:38 #5
hej wisen
nej behold du dem bare, du prøve da :))
Avatar billede wisen Nybegynder
23. januar 2001 - 09:39 #6
Ok...
Avatar billede wisen Nybegynder
23. januar 2001 - 09:39 #7
Virkede det som makse skrev ?
Avatar billede sims Nybegynder
23. januar 2001 - 09:45 #8
hej makse.
hvad gør jeg så nu? for det lyder lidt som om du har fat på noget her.
Avatar billede sims Nybegynder
23. januar 2001 - 09:46 #9
ja meget
Avatar billede wisen Nybegynder
23. januar 2001 - 09:46 #10
Kanon...
Avatar billede sims Nybegynder
23. januar 2001 - 09:49 #11
ja men hvad gør jeg så nu??
Avatar billede makse Nybegynder
23. januar 2001 - 10:03 #12
Dengang brugte jeg et ISA kort, og det løste problemet. Men det har du jo også prøvet, uden held.
Dog skal det siges, at der kan være forskel på de LPT kort, og hvordan de er forbundet. Uden at jeg, som sagt, er ekspert, kan der være forskel på om LPT kortet raporterer om den jordforbindelse mangler eller ej. Hvis du har mulighed for det, kan du jo prøve et andet LPT kort.
En anden mulighed kunne være, at sætte printeren til at tænde samtidigt med PC\'en. AT strømforsyninger har normalt et ekstra stik, hvor man normalt sætter sin monitor på. Sæt printeren på det i stedet for.
Avatar billede sims Nybegynder
23. januar 2001 - 10:16 #13
okay og det skulle så være det ?, men hvad skulle det hjælppe for
Avatar billede makse Nybegynder
23. januar 2001 - 10:20 #14
Tja. Det var en mulighed. Bare for at kommer ud over, at man først skal tænde PC\'en, og derefter printeren.
Avatar billede sims Nybegynder
23. januar 2001 - 10:23 #15
nåe ja okay det er klart
men kan man ikke lave en \"stel\" selv?
er det printerne der sender strøm ud eller hvad?
Avatar billede makse Nybegynder
23. januar 2001 - 10:34 #16
Det er lidt risky, og jeg vil ikke anbefale det. Der er risiko for, at flere ting kan blive påvirket af det. Evt. med det resultat at noget brænder af.
Jeg vil tro det er et samspil mellem printer, strømforsyning, bundkort, kabinet. Men dit gæt, er lige så godt som mit. :)
Avatar billede sims Nybegynder
23. januar 2001 - 10:40 #17
okay det er bare lidt noget lort:))
for man bliver sku sur på den skide maskin bare for den skide lille ting....
Avatar billede makse Nybegynder
23. januar 2001 - 10:47 #18
Tro mig, det gjorde jeg også dengang. :))
Avatar billede sims Nybegynder
23. januar 2001 - 10:52 #19
ha ha :) ja det gør jeg også gerne,det er lidt flodt at sælge en maskin til en også viker den ikke helt ok når han får den hjem.
Avatar billede makse Nybegynder
23. januar 2001 - 11:53 #20
Ja, det er rigtigt. Men hvis det virker med printeren sat til strømforsyningen, så er problemet jo \"næsten\" forsvundet. :)
Avatar billede sims Nybegynder
23. januar 2001 - 16:33 #21
ja det er sandt,så må jeg heller for set at lave såen et stik til ham,for man kan vel ikke købe et?