Avatar billede schnell Nybegynder
16. januar 2004 - 21:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

TV in/out

Når jeg f.eks starter Media Player og afspiller en DVD kan jeg godt se selve afspilleren men ikke filmen på mit TV. Der er heller ingen lyd.
Nogen forslag?
Avatar billede c-holst Novice
16. januar 2004 - 21:37 #1
1 der ikke lyd i tv-out, dertil skal du føre et kabet fra lydkortet til entet dit anlæg, din scartadapter eller noget helt tredje.
det med billedet skyldes noget med dine overlay indstillinger, fortæl os hvilket grafikkort du bruger, og vi skal prøve at hjælpe dig.
i øvrigt er der bedre programmer end mediaplayer til at afspille dvd.
vi er enige om, at der er farver på dit signal ikke?
Avatar billede c-holst Novice
16. januar 2004 - 21:39 #2
nå, men jeg tænkte jeg ville give dig en lille guide i tilfælde af, at du har et geforce kort

Du har installeret forbundet og genstartet.

vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på tv>Select outputdevice>vælg pal b denmark>vælg composite vidio out>
som regel vælges der klon/clone

sig ok til tingene og vælg nu i vingemenuen
overlay controls>full screen device>i rullemenuen secondary display.
sig ok til det hele

en sidste ting
vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på change resolution. det er kun her du må justere på tv opløsningen. ude i de almindelige indstillinger skal tv stå som 640*480!

men kom bare med lidt respons uanset hvad.
Avatar billede c-holst Novice
16. januar 2004 - 21:42 #3
til lyden skal du have en mini-jack til stereo-audio adapter, den kan fås i en hver velassorteret elektronicforretning, måske har du endda fået en med hvis du købte en kabelpakke
Avatar billede schnell Nybegynder
16. januar 2004 - 23:25 #4
Mit grafikkort hedder ATI RADEON 9200 RV280LE. Jeg har købt et kabel der passer til både billede og lyd og har forbundet det. Jeg kan sagtens se min computer på mit TV, men når jeg sætter en DVD i drevet kan jeg se filmen på computeren men ikke på fjernsynet. På fjernsynet kan jeg kun se rammen på media Playeren og ikke selve filmen. Det er bare en sort firkant
Avatar billede c-holst Novice
17. januar 2004 - 00:15 #5
så prøv at kigge denne tråd igennem, den rummer mange dimensioner omkring radeonkort
http://www.eksperten.dk/spm/425099
Avatar billede schnell Nybegynder
17. januar 2004 - 00:34 #6
Tak. Nu har jeg fået billede ved at bruge alt/f5 tasterne. Så er der godt nok intet billede på PC'en, men never mind. Desværre er der stadigvæk ingen lyd. Jeg har sat minijack'et ind der hvor jeg plejer at have mine højtalere tilsluttet.
Avatar billede schnell Nybegynder
17. januar 2004 - 00:51 #7
Tusind tak. Nu virker det sgu'. Af en eller anden grund var højtalerne slået fra af sig selv.
Avatar billede schnell Nybegynder
17. januar 2004 - 00:52 #8
Øh. Har du fået point.
Avatar billede schnell Nybegynder
17. januar 2004 - 01:05 #9
Forøvrigt. Hvilket program er bedst at se DVD i.
Avatar billede c-holst Novice
17. januar 2004 - 06:19 #10
powerdvd, windvd anbefales af mange men koster penge. Måske har du fået en med fra producenten, men det kommer an på hvordan du har købt dit drev. måske ka ndu få en demo

her findes mange playere, også til dvd. Så prøv at kigge på dem
http://download.com.com/3150-2139-0.html?tag=dir

http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=dvd+player&tg=dl-2001

takker for point