Avatar billede hooksi Nybegynder
16. januar 2004 - 13:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DVD HJÆLP mangles hurtigt

Hej Alle sammen

Vi Bare høre om der er nogen der kan hjælpe mig Kort version!!:

Har brændt MIN EGEN KØBTE DVD (lovligt jo)

Min originale dvd er væk Men har stadig cover+bon!!!
Er min Kopi så lovlig stadig???? håber jeg!!!! ellers er jeg på (ryven)

Oki men min kopi er blevet så ridset at min marantz dvd ikke kan læse den. Kun min computer dvd kan læse den...Derfor ville jeg prøve at brænde den så jeg kunne se den på mit fjernsyn igen!!!! men nero vil ikke gøre det!!!!!

Er der nogen der ved hvorfor?????

Og hvis i ved om det er ulovligt må i også meet gerne skrive det!!!

Men det burde det vel ikke være hvis je har cover og bon???

Mange tak for hjælpen til De Rigtige EXPERTER!!!!!
Avatar billede powerade Nybegynder
16. januar 2004 - 13:52 #1
Prøv evt. at smide din dvd i brænderen og kopiere den over på HD først og derefter brænde en ny kopi.
Ved ikke hvor vidt det er lovligt eller ej at lave "backup" kopier af sine egne købte dvd'er.. Det er der vel nok aldrig rigtig nogen der finder ud af.. Kopiering af digitale medier er vel emne for diskussion de næste mange år..
Avatar billede dcheng Novice
16. januar 2004 - 13:52 #2
Du har muligvis forsøgt at brænde den på en forkert måde? evt. brændt den for hurtigt så at din DVD afspiller ikke vil læse den.

Din brændte version er lovlig da du har købt din Licens til den og du har derfor ret til at lave en sikkerhedskopi.

Fortæl mig hvordan du har brændt den så kan jeg måske hjælpe.
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
16. januar 2004 - 14:39 #3
Idag er det generelt ulovligt at kopiere alle dvd'er med "copy Protection". Og da stort set alle dvd'er idag er udstyret med dette er det ulovligt.
Dog må man bryde beskyttelsen hvis man ikke kan afspille mediet pga denne (mest udpræget med cd'er)
Nå men nok om det

Hvilken fejlmeddelse kommer nero med???? Dette vil gøre det lidt lettere at finde et brugbart svar
Avatar billede hooksi Nybegynder
16. januar 2004 - 16:46 #4
Den siger forkert cachesti når jeg prøver at ligge dvdén ned på min HD og den siger bare at der ikke er pads nok på min dvd skiver når jeg buger kvik-brænding.

jeg har oså prøvet at "trække" den ene dvd over i nero... det virker heller ikke!!!

HJÆLP