Avatar billede kjsksed Nybegynder
16. januar 2004 - 13:36 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Åbne porte i win XP ?

Har installeret en ny XP, og skal lokalt på Lan kunne fjernstyre denne ved hjælp af programmet Dameware fra anden PC. Jeg får en meddelelse om at XP' maskinen "aktivt har nægtet adgang". Programmet skriver at port 6129 muligvis magler på XP maskinen. Ved at skanne findes kun port 135 og 139 som åbne. Firewall er deaktiveret og filter er deaktiveret. Har forsøgt med filter og tillad alle (både UDP, IP og TCP). Også med firewall og åbning af port 6129. Jeg får ikke vist porten i scanning ????????
Avatar billede kepsus Praktikant
16. januar 2004 - 13:43 #1
er det installeret på den anden eller "fjern" installere du det, og er den logget på et domæne. Har fået beskeden hvis jeg manglede rettigheder
Avatar billede squashguy Nybegynder
16. januar 2004 - 13:48 #2
Hvis du ikke har firewall på, er alle porte tilgængelige.

Så problemet må ligge et andet sted. Evt som kepus siger, at du mangler rettigheder til at starte dameware op?

Hvis du på serveren laver en "netstat -a" skal du kunne se den lytte på porten.
Avatar billede kjsksed Nybegynder
16. januar 2004 - 13:50 #3
den er medlem af "ARBEJDSGRUPPE", og normalt pushes klienten fra Dameware over på klient maskinen. Jeg har tidligere gjort det på en XP maskine uden problemer, men den havde jeg ikke selv installeret!
Avatar billede kepsus Praktikant
16. januar 2004 - 13:51 #4
har du admin, retighedder over fjerncomputeren
Avatar billede resten Nybegynder
16. januar 2004 - 13:52 #5
Højreklik på netværksteder-egenskaber-højreklik på lanforbindelse-avanceret og se om den interne firewall er slået til og evt kan du under indstilinger tilføje Dameware og de porte den skal bruge.
Avatar billede kjsksed Nybegynder
16. januar 2004 - 13:58 #6
forbinder som administrator. Når man forsøger at forbinde via dameware, kommer der en liste af forslag om årsag, og meddelelserne er:
1.)

Winsock Connect Error:
System Error: 10061
System Message:
Der kunne ikke oprettes forbindelse, fordi destinationsmaskinen aktivt nægtede det.

2.)

The error 10061 indicates there is nothing listening on the specified port.  The most common reason for this occurrence is when the Mini Remote Control client agent (service) is not installed on the Host computer in question or there is a mismatch in port usage (default port is 6129).

3.)

The remote computers appear to be running Windows NT/2000. Will try to interrogate the service control manager to determine if the Mini Remote Control client agent (service) is installed and/or running.

4.)

Ping returned: IP Success

5.)

Attempt to interrogate the service control manager failed:
System Error: 5
System Message:
Adgang nægtet.

".
Avatar billede kjsksed Nybegynder
16. januar 2004 - 14:00 #7
resten => som jeg skriver til at starte med har jeg forsøgt dette.
Avatar billede kepsus Praktikant
16. januar 2004 - 14:04 #8
ved ikke om det er til nogen hjælp
http://www.itms.dk/dameware/HTML/NewDeploy.htm
Avatar billede kepsus Praktikant
16. januar 2004 - 14:05 #9
prøv manuelt at installere det på klienten, ved gost det ikke er optimalt, hvis det er mange, men hvisa du skal bruge det her og nu
Avatar billede pzycho Nybegynder
16. januar 2004 - 14:21 #10
kører du "simpel fildeling" på den win xp du er ved at overtage? Har selv haft ligende problemer, men efter at jeg fjernede simpel fildeling virkede der perfekt..
Avatar billede kepsus Praktikant
16. januar 2004 - 14:36 #11
Du har helt, kan huske det nu :-) , du skal ikke køre med simpel fildeling. DVS at hvis du kører med xp home kan du ikke fjerninstalleret det
Avatar billede kjsksed Nybegynder
16. januar 2004 - 15:10 #12
kepsus => Din henvisning er for deployment til en samling af PC'ere på et domæne, og der er ikke noget der kan bruges i denne situation.
pzycho & kepsus => det er en XP pro, og der benyttes ikke simpel fildeling så vidt jeg ved. Hvor kan man se det ?
Avatar billede kepsus Praktikant
16. januar 2004 - 15:23 #13
under funktioner-mappeindstillinger-vis- brug enketl fildeling (fjern flue ben)
Avatar billede kjsksed Nybegynder
16. januar 2004 - 15:38 #14
kepsus => funktioner hvor ?
Avatar billede pzycho Nybegynder
16. januar 2004 - 16:19 #15
kjsksed > åben stifinder eller en anden mappe på din PC, her skal du vælge funktioner osv. som kepsus skriver...
Avatar billede kjsksed Nybegynder
16. januar 2004 - 16:33 #16
Pzycho => Tak, det virkede ! du får gevinsten.
kepsus => Tak til dig også for din indsats, men  pzycho var hurtigst med rette svar!
Avatar billede kjsksed Nybegynder
16. januar 2004 - 16:34 #17
pzycho => SEND MIG LIGE ET SVAR!
Avatar billede pzycho Nybegynder
16. januar 2004 - 17:10 #18
Så får du da et svar, glad for at kunne hjælpe..