Avatar billede iggipop Nybegynder
16. januar 2004 - 10:56 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Fusk for at blive set på google eller ?

Hej !

Som jeg kan læse mig til så er det idag ikke meta-tags der bestemmer ens placering på en søgning på fx. google, men indholdet på siden.

Så har jeg lige 2 spørgsmål i den forbindelse.

1.
Jeg har set i flere scripts (fx gratis asp scripts) at der igennem koden
flere gange forekommer et udkommenteret link. Fx <!--http://www.fangstbasen.dk-->
Er det sådan lidt fusk for at få en bedre søgning eller er der en anden grund ?

2.
Er det kun index-siden en søgerobot løber igennem eller er det alle undermapper og filer den løber igennem
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. januar 2004 - 11:08 #1
1. Ja det er fusk og du bliver ekskluderet hvis de opdager det.
2. Google er den "flinke" type søgemaskine så hvis du sætter dine robot meta til ikke at følge links så tager den kun forsiden (hvis altså den må det!)
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. januar 2004 - 11:09 #2
Jeg har skrevet denne artikel http://www.eksperten.dk/artikler/23 der får ros
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. januar 2004 - 11:10 #3
<META NAME="Robots" CONTENT="ALL"> // alle
<META NAME="Robots" CONTENT="NONE"> // ingen overhovedet
<META NAME="Robots" CONTENT="INDEX,NOFOLLOW"> // kun denne
Avatar billede iggipop Nybegynder
16. januar 2004 - 11:16 #4
Thanx....smid et svar nikolajdu så kan I dele point !
Avatar billede stagg Nybegynder
16. januar 2004 - 11:19 #5
Jeg undrer mig bare....
Fornylig har jeg lavet en hjemmeside for et bilfirma med frames. Jeg har sørget for at sætte meta keywords ind, men google finder den stadig ikke ?
Avatar billede iggipop Nybegynder
16. januar 2004 - 11:27 #6
Så skal du læse artiklen der henvises til ... så ser du at meta keyword ikke har den store værdi :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. januar 2004 - 11:34 #7
stagg>Læs min artikel, det er mere end 3 år siden meta var hotte, de virker stort set ikke i dan, og kan oven i købet virke negativt.
Især når vi taler frames er der en udfordring, idet de fleste søgemaskiner har svært med frames. Især i forhold til meta kommer du hurtigt til at lave noget af det søgemaskinerne straffer
Avatar billede espersen Novice
16. januar 2004 - 11:43 #8
Google tager også lidt tid om at blive opdateret ;o)  (kæmper selv kampen med SEO og læser bufferzones artikel med stor interesse - kan anbefales !)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. januar 2004 - 11:48 #9
og hvad endnu værre er med frames så selv hvis den kan findes siden så vil der enten indekseres en side der skulle have været i et frameset eller der indekseres slet intet.

Det er faktisk noget folk burde tænke rigtigt meget over i disse dage. 80% af de sider der bliver vurderet på eksperten bruger iframes og det giver pratisk talt samme problemer.

/Nikolaj
Avatar billede iggipop Nybegynder
16. januar 2004 - 12:20 #10
hmmm så bare lige et interessespørgsmål.......da jeg bruger iframes på alle mine sider... Hvad katten bruger man i stedet ?