Avatar billede robin31 Nybegynder
16. januar 2004 - 10:15 Der er 9 kommentarer

priser på hits ?

Hejsa,

Ville såmænd bare lige høre om der er basis for
at sælge "tvungne" hits....dvs mine brugere bliver belønnet hvis de klikker på et link eller et banner.

Hvad skal det koste ?

Skal lige siges at der kan udvælges brugere efter:

Køn.
Alder.
Lokation.
Interesser.

Håber på god respons.

Robin
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. januar 2004 - 15:59 #1
Det var ikke noget vi ville bruge. Folk klikker jo på banner/linket for at tjene penge. Derefter lukke de browseren igen og køber af denne "reklame" vil ikke havde andet end udgift ud af det.

Der vil måske være enkelte der kiggere videre på siden, men de fleste der tilmelder sig vil jeg tro er for at tjene nogle "hurtige" penge selvom det er småbeløb.

Ellers skal det laves sådan at folk skal være aktive på siden i min 5 min efter de kommer til på ved et klik - Så kan folk ikke klikke og trykke på et menu punkt og lukke igen og tjene penge.

Det virker som det koncept der findes eller var engang med at man fik 10 øre for at modtage reklame mails.
Avatar billede robin31 Nybegynder
16. januar 2004 - 16:12 #2
Rigtigt,i vores system skal brugeren have side åben i 10 sek før det bliver registreret.....så er det op til din side at have et godt tilbud :)
Teknikken bliver brugt på diverse lotto sites.
Men giver dig ret i at det kræver man har et godt produkt at fremvise i de 10 sek brugeren er på.
Avatar billede dna Nybegynder
16. januar 2004 - 16:44 #3
Kan kun være enig med barcardil!

Syntes det er en dårlig idé. Er ikke den slags besøgende firmaer vil have. Kvalitet frem for kvantitet - dette gælder også for den slags besøgende som man betaler for.

dna
Avatar billede robin31 Nybegynder
16. januar 2004 - 17:09 #4
Ikke desto mindre bliver der altså handlet med hits,ligeså vel som der bliver handlet med fremvisninger.
Men giver jer begge ret i at det ikke er den bedste kvalitet.
Hvad vil man helst ?
3-5 øre pr banner visning ?
7-10 øre pr hit ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. januar 2004 - 17:46 #5
Jeg ved at teknikken bruges på div. lotto site, men normalt benytter disse site enten netværk som trade eller partner-ads hvor en virksomhed giver pr. klik. Når virksomheden så opdager hvordan det foregå ryger deres pris pr. klik ned. Det er i hvertfald min erfaring med de site der gør det med vores bannere.

Jeg mener ikke at en bruger kan nå overhoved at sætte sig ind i et tilbud på 10 sek. Det vil kræve at hele forsiden kun handler om det tilbud med gul baggrund og lign. det holder ikke idag.

Hvis vi snakker om at brugeren skal være på siden.. AKTIV på siden i 1-3 min. så ville jeg _måske_ overveje det.. Ellers er det spild af penge og et ligeså dårligt koncept som penge for mail.

Jeg vil hellere give mellem 05-5 kr pr. klik hvis brugeren har gjort det af egen fri vilje end at betale 7 øre for at 10.000 uden interesse klikker for at få penge. Ved de dyre klik er der langt højere chance for salg.

Hvis det er tvungen klik, så mener jeg ikke man vil købe noget. Men ellers giv folk penge for mailen om de klikker eller ej, Klikker folk så, så kan du høste flere penge.
Avatar billede dna Nybegynder
16. januar 2004 - 17:48 #6
robin31:

Kommer jo nok lidt an på hvilken markedsføring man ville have, men ville da nok hellere have et hit for 7-10 øre, da det jo samtidigt kræver at brugeren ser banneret! :D

Så han skulle nok "læse mit slogan/se mit brand/se mit logo" osv... Men, igen.. kommr an på hvordan man lægger sin kampagne, da det jo nok ikke laver mersalg, når brugeren bliver "tvunget" til at klikke, men de ser da mærket/firmaet, og hvis det er meningen med kampagnen .. så er det jo fint nok!

dna
Avatar billede nse Nybegynder
16. januar 2004 - 22:53 #7
Når vi snakker om 7-10 øre for et hit synes jeg, at det lyder interessant.. Folk oplever jo siden i min. 10sek, så hvis siden er fangende så bliver brugeren på siden.
Det er bestemt noget, jeg godt kunne finde på at bruge.
Altså sammenlignet med alm. banneret, som folk er tvunget til at se på, så er konceptet lidt af det samme. Bare fordi folk tjener ved at kigge på siden, så er det ikke ensbytende med, at de ikke finder annoncøreren interessant..
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. januar 2004 - 00:00 #8
Nej, men det er ikke svært at modtage en mail med 20 link, så klikker man på dem alle og åbner 20 vinduer. Går ud og henter en kop vand og lukker de vinduer igen.

Ingen krav om at man skal være aktivt, man har tjent to kroner og ikke set noget som helst.

Hvis brugeren ikke skal være aktiv, så tror jeg personligt at mange klikker og lader vinduet være åbent kort mens de arbejder med noget andet og lukker. Uden at se den siden. De er jo interesseret i pengene. Det er jo deres primære grund til at melde sig til denne service
Avatar billede nse Nybegynder
17. januar 2004 - 01:21 #9
Tjaaa... Hvis man tænker på, at plus minus 1% klikker på et banner, så synes jeg, at statistiken for at nogen bliver grebet ved at klikke dem frem er noget højere til den pris... Du har fuldstændig ret i, at det primære er pengene, men derfor kan de sagtens blive interesseret.
En hel anden ting er, at jeg tror næppe, at nogen gider bruge deres tid på det. Det giver praktisk talt ingen penge ved 7-10øre, også skal du også have en bid af kagen.