Avatar billede raull Nybegynder
22. januar 2001 - 20:39 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Ny brænder brænder dårligt

Jeg har lige købt en brænder. ACER 10*8*32, med medfølgende brænderprogram Nero V5.0.2.4.
Problemet er at de cd\'er jeg brænder er af dårlig kvalitet. Datafiler kan ikke læses af CD ROM drev men kun af brænderen(nogen gange)
Audio Cd\'er skratter og knaser. Hvad kan jeg gøre????? På forhånd tak.  Raull
Avatar billede parazite Nybegynder
22. januar 2001 - 20:41 #1
Prøv med nogle forskellige mærker CD\'er, hvis du ikke allerede har gjort det. Kvaliteten skal være i orden!
Avatar billede parazite Nybegynder
22. januar 2001 - 20:42 #2
Arbejder du på computeren samtidig med at du brænder, forresten?
Avatar billede krusell Nybegynder
22. januar 2001 - 20:43 #3
Audio skal også kun brændes på 1x eller måske 2x for at få det bedste resultat...
Avatar billede parazite Nybegynder
22. januar 2001 - 20:45 #4
krusell : Jeg kopierer da mine audio-CD\'ere med op til 6x uden problemer.
Avatar billede dwal Nybegynder
22. januar 2001 - 20:45 #5
yup jo langsomere du brænder jo bedre kvlitet + hvis din pc ikke er totalt ny så la\' vær med at arbejde på den imens!
Avatar billede redbastard Nybegynder
22. januar 2001 - 20:47 #6
prøv også noget andet brænder software
Avatar billede magnus_madsen Nybegynder
22. januar 2001 - 20:48 #7
Husker du at finalize ?
Avatar billede raull Nybegynder
22. januar 2001 - 20:54 #8
til Parazite: Jeg har prøvet flere mærker af Cd\'er, arbejder ikke ved PC\'en samtidig.
Avatar billede raull Nybegynder
22. januar 2001 - 20:56 #9
Til Magnus Madsen: Hvordan Finalize???? Nero kørerbare TEST; BRÆND; SKUFFE UD. Hilsen Raull
Avatar billede raull Nybegynder
22. januar 2001 - 20:57 #10
Hvor finder jeg andet brændersoftware (gratis)??
Avatar billede sqrd Nybegynder
23. januar 2001 - 08:12 #11
Brænder du fra fra cd-rom eller HDD?
Avatar billede raull Nybegynder
23. januar 2001 - 08:38 #12
Til sgrd: Begge dele med samme dårlige resultat
Avatar billede sqrd Nybegynder
23. januar 2001 - 08:43 #13
Prob. kan måske ligge i dit chipset.
Prøv at gå ind på din bundkort fabrikants hjemmeside og find en opdatering...
(Jeg går ud fra at det er en IDE brænder)
Du kan også prøve at fjerne DMA på brænderen hvis det er slået til. Enhedshåntering > cd-rom > egenskaber for brænder > indstillinger.
Avatar billede bandit1 Nybegynder
24. januar 2001 - 02:18 #14
Opdater din Nero til V5.038 og problemet er løst, kan hentes hos www.ahead.de.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
25. marts 2001 - 20:05 #15
jeg vil sige at det er dit cd-rom drev som ikke fungerer optimalt.

prøv at brænd fra brænder til brænder. dvs.: kom cd i brænder. lav image file. og kom tom cd i brænder og brænd.

jeg har selv oplevet sådan et problem med mine audio cd\'er. så der må være noget galt med cd-rom drevt.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
25. marts 2001 - 20:07 #16
det der med at brænde med 1x er noget pis. jeg har aldrig mærket nogen forskel.

jeg vil vove at påstå at dertil kræves en professionel til at løse problemet.
Avatar billede andersberg Nybegynder
10. april 2001 - 20:38 #17
Jeg brænder mine audio cd\'er med 12x og der er ingen hørebar forskel på det og at brænde med 1,2,4,6,8,10x speed så det er noget pis at sige. Det meste kommer an på musikens kvalitet evt. hvis det er mp3. Jeg vil også gætte på at det bl.a er dit CD rom drev den er gal med. Men ellers prøv at smid den over i en af dine venners computere og se hvordan den virker der.
Avatar billede krusell Nybegynder
10. april 2001 - 22:26 #18
Ok, ok -  jeg gir mig (det gjorde jeg sådan set allerede første gang parazite skrev, at jeg var forkert på den :-) Jeg har bare ikke lige gidet at kommentere.
Det bare fordi jeg har en rigtig gammel skod brænder, der ikke kan brænde musik i 2x men kun 1x, så det kan være problemmet med nogle gamle drev, men det er dette her jo ikke, så ok...
Avatar billede andersberg Nybegynder
15. april 2001 - 22:09 #19
Fandt du ud af hvad problemet var??