Avatar billede thesnapbower Nybegynder
15. januar 2004 - 20:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tilkoble pc

Jeg har lige fået en ny pc i dag og vil gerne tilslutte den til et nætværk for at flytte filer fra min gamle pc. men min nye pc kan ikke se den gamle og omvendt. jeg tænkte at det kunne være driveren til netkortet eller rooteren men det er det ikke. jeg har også prøvet alle de windows hjælp jeg kunne finde. Hvad skal jeg gøre? kan det have noget at gøre med at min nye pc har XP home og den gamle XP pro?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. januar 2004 - 20:38 #1
Kør guiden - >opret et mindre hjemme eller kontor netværk< :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. januar 2004 - 20:40 #2
sorry - guiden hedder >Guiden netværksinstallation< :)
Avatar billede thesnapbower Nybegynder
15. januar 2004 - 20:44 #3
Harr gjort det 5 gange det virker ikke
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. januar 2004 - 20:49 #4
Gæt:
Du bruger firewalls - Løsning: Slå dem fra så længe du flytter filer :o)
Se evt. mit eget probl.
http://www.eksperten.dk/spm/451475
Avatar billede thesnapbower Nybegynder
15. januar 2004 - 21:00 #5
kan ikke se om jeg har firewall på min gamle pc hvis jeg går ind i egenskaber for LAN er der ikke en menu hvor der står avanceret > firewall...?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. januar 2004 - 21:14 #6
Endnu et gæt:
Det er den nye som har direkte adgang til Internettet. Den gamle er tilkoblet denne.

I så fald (hvis der kun gøres brug af Windows egen firewall) er det kun på den nye det kan være aktiveret. Altså på netkortet som har direkte adgang til "det fri" :)
Avatar billede nmh Nybegynder
15. januar 2004 - 21:39 #7
Kører du kun med TCP-IP protokollen?
Hvis ja hvad er så IP-adresserne og subnet-maskerne.
Gå ind i kør under start og skriv cmd. tryk på enter-tasten.
Når kommandosessionen starter skriver du IPconfig og trykker enter.

Hvordan har du fået tildelt dine IP-adresser?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. januar 2004 - 21:52 #8
Out - får alligevel intet ud af at hjælpe den bruger. Hverken responds eller tak.
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=thesnapbower&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on
Avatar billede nmh Nybegynder
15. januar 2004 - 21:58 #9
victor-1>> Ja måske har du ret. Men lad os nu se hvad der sker.
Avatar billede thesnapbower Nybegynder
16. januar 2004 - 22:22 #10
Det er ellers venligt af dig Victor;) Jeg har nu selv løst problemet ved at gå ind og konfigurere min netværksbro. men tak for det alligevel
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. januar 2004 - 23:28 #11
"nmh" - der kan du se hvad jeg sagde :)

"thesnapbower" se her -

Bliv en GOD bruger - læs dette: Vejledning til nye brugere af Eksperten -
http://expfaq.1go.dk/

og evt. dette: Generelle regler for brugen af Eksperten -
http://www.eksperten.dk/regler.phtml