Avatar billede mimmer Nybegynder
15. januar 2004 - 20:04 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Ny skærm, men hvilken?

Min Viewsonic skærm der kun er 3,5 år gammel er lige futtet af. Den sagde puf og så kom der røg ud af den, så sagde den puf igen, og jeg skyndte mig at slukke computeren og hive stikket ud.

Kun 3 års garanti (surt)! Hvordan kan den allerede stå af?

Jeg skal have en ny, og har besluttet mig for at det IKKE skal være en fladskærm. Jeg er meget kritisk! Den skal være super til spil og film og må max. koste 6000,- kr.

Hvad synes I f.eks. om Viewsonic (min ven siger det er noget af det bedste), og hvad synes i om denne:
http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=1771
(findes også på edb-priser).

Det er f.... svært at vælge! Hjælp!
Avatar billede zhark Nybegynder
15. januar 2004 - 20:29 #1
Jeg har svært ved at forstille mig denne ikke skulle være SUPER - OK, kender den ikke men er bar Samsung fan! Og dem jeg har haft i en ldit mere ydmyg klasse :) de har bare været absolut gode.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=21821
Avatar billede zhark Nybegynder
15. januar 2004 - 20:31 #2
På edbpriser kan du taste på Midt Data som giver en lidt bedre info om skærmene, de kan levere begge typer.
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
15. januar 2004 - 20:34 #3
Sony Trinitron er de bedste crt-skærme med de bedste billedrør; du kan finde dem på fx www.itbutikken.dk :)

/Christian
Avatar billede zhark Nybegynder
15. januar 2004 - 20:48 #4
Man kan da nemt skrive "JA" for det er da rigtigt, så vil du bare bekræftes så kan jeg da osse sagtens sige at den skærm er super - det sku også bare mangle andet :)
Tvivle på du får noget for de sidste 1000kr
Avatar billede mimmer Nybegynder
15. januar 2004 - 20:54 #5
Ja, nogle har også anbefalet Samsung, men da det er Sony som har opfundet Trinitron teknnologien (som jeg har fået at vide), så....

Men er den (linket) super til spil og film?

Kender I viewsonic?

Hvad er det bedste man kan få til under 6000 kr.???

Og nogen der lige kan forklare hvorfor min skærm futtede af (undrer mig)?
Avatar billede mimmer Nybegynder
15. januar 2004 - 21:39 #6
zhark - på dit link under bedømmelser er der to der nævner at de har 2 lodrette striber på skærmen? Har du også det - skal de være der eller får man den bare byttet??
Avatar billede zhark Nybegynder
15. januar 2004 - 21:57 #7
Den kan jeg ikke lige klare - jeg ser 5 stjerner! Og - med skam at melde kan jeg ikke lige se 2 der skulle tale om "noget" - meeen:
1) Jeg har ikke svaret!
2) Jeg har kun godt at sige om Synchmaster
3) Det er lige før du skal have points af mig, for hvor ser du 2 der er kritiske?
  :):):):)
4) Jeg har ikke råd til en skærm i den klasse, så glem det svar... jeg ikke har
  afgivet - ærgrer mig lidt over at jeg kom med her! Skulle have skrevet- Sony er
  bare sagen!
Avatar billede jesper2 Nybegynder
15. januar 2004 - 22:02 #8
Mener helt klart du enten skal gå efter Viewsonic eller Philips.

Du kan bl.a. få ganske gode philips skærme til små penge. Ellers så Viewsonic de har også pænt design
Avatar billede mimmer Nybegynder
15. januar 2004 - 22:44 #9
Zhark her:

Havde nogle vertikale striber der mindede om de 2 horizontale - ringede til servicecenteret og 3 dage senere stod der en mand med en ny skærm.

På minussiden er der de 2 tværstriber, som ingen skærmfabrikanter endnu ikke har formået at undgå på fladskærme. Dem vænner man sig dog hurtigt til. Og en svag hyletone når den udelukkende viser hvid farve i 100 hz, dog kun periodevis.

Nå, men jeg tror jeg tager en Sony.
http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=13366

Det lyder som alle bruger Samsung og de er sikkert også fine nok, men tror Sony er lige en tand bedre ang. billedrør - er selvfølgelig også dyrere.

Var desuden inde på deres hjemmeside, og der er 1 års ombytningret ved fejl, og 2 år hvor man får repareret, så det er ok.

Tak for deltagelse, og læg svar, hvis I vil have point *S*
Avatar billede zhark Nybegynder
17. januar 2004 - 13:52 #10
Jeg føler ikke at have fortjent points, når ikke man kender skærmen vil det jo blive en vurdering på "mærket" og lidt følelser, jeg er vild med rødhårede, men det er sket jeg er blevet skuffet... nå spøj tilside :)
Held med den - Mhv. zhark
Avatar billede mimmer Nybegynder
17. januar 2004 - 16:10 #11
Jeg ombestemte mig - har bestilt en Samsung 1100!
Avatar billede mimmer Nybegynder
17. januar 2004 - 16:10 #12
Jamen så lukker jeg, hvis I ikke vil have point.