Avatar billede daniel21 Nybegynder
15. januar 2004 - 13:57 Der er 12 kommentarer

Internet på 2 pc'er

Hej

Jeg har nu fået bredbånd 2 mbit gennem ejerforeningen. Før havde jeg webspeed med 2 ip-adresser og så forbindelse med netstik og usbstik på den anden virkede fremragende.

Hvordan får jeg nemmest internet på 2 computere nu?, der er bare et netstik som skal plugges i.

tak for hjælpen.

Daniel
Avatar billede crackman Nybegynder
15. januar 2004 - 13:59 #1
Køb et switch/router, kan fås til 200-300,- og er meget enkelt..
Avatar billede perj Nybegynder
15. januar 2004 - 14:00 #2
Du skal bare investere i en lille switch-box til ca. 15,-
Avatar billede perj Nybegynder
15. januar 2004 - 14:00 #3
Du skal bare investere i en lille switch-box til ca. 150,-
Avatar billede daniel21 Nybegynder
15. januar 2004 - 14:06 #4
kræver det at jeg har 2 ip-adresser?
Avatar billede powerade Nybegynder
15. januar 2004 - 14:07 #5
Nej det gør det ikke... Her er et eksempel på hvad du kan vælge at investere i..
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37909
Avatar billede crackman Nybegynder
15. januar 2004 - 14:09 #6
Nej,du nøjes bare med én Global-ip adresse. Du kan have flere PC´er på det lokale netværk,men de får så bare en anden lokal ip-adresse men stadig den samme Globale-ip.
Avatar billede overchord Nybegynder
15. januar 2004 - 14:18 #7
Alternativet er at koble en PC med windows XP paa direkte til netforbindelsen og traekke den anden gennem et internet netvaerk da XP kan lave network bridges. Det vil dog stadig tage ressourcer fra maskinen som er koblet direkte paa, og en router/switch er at foretraekke.
Avatar billede pok Nybegynder
16. januar 2004 - 13:44 #8
Dog er der nogle udbydere, som kun tillader tilslutning af en PC.(eks. Stofanet)
Her kan du så vælge at købe f.eks DSL/Cable Broadband Router with 4-Port Switch.
læs mere her http://www.trendware.com/products/TW100-S4W1CA.htm.
den koster omkring 350 kr.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
16. januar 2004 - 13:49 #9
Når jeg læser ovenstående tråde forstår jeg det sådan at han kan, ved køb af 1 switch, sætte 2 computere på netværket - også selv om ejerforeningen kun deler 1 IP addresse ud..

Det kan da ikke være rigtigt?
Avatar billede kepsus Praktikant
16. januar 2004 - 13:50 #10
det er også en router/switch der bliver talt om, og jo så kan man godt
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
16. januar 2004 - 14:14 #11
Ja hvis det er en router - jeg ville bare forsikre mig om at daniel21 ikke blev vildledt af nogle af de første tråde... :-)
Avatar billede kepsus Praktikant
16. marts 2004 - 15:40 #12
lukketid !!