Avatar billede larsmpetersen Nybegynder
15. januar 2004 - 13:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Commandline options for AVG og andre

Ifb. med AVG og andre antivirus programmer kan man anvende commandline switche som f.eks: /noscan /nomem og /arc hvorefter virusscanneren svarer om den chekkede fil er inficeret eller ren.

Jeg kan ikke finde noget om disse i AVG's dokumentation. Er der nogen der ved hvor man kan finde en beskrivelse af disse switche?

Jeg bruger bl.a. AVG som extern virusscanner til en mailserver. Det irriterer mig at serveren accesser floppydrevet hver gang AVG får en commandline forespørgsel. Måske er der en metode til at fravælge scanning af flyppydrevet.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2004 - 17:13 #1
Måske kan du få hjælp her.
http://www.mind.net/hpage/avg.html
Avatar billede larsmpetersen Nybegynder
16. januar 2004 - 11:36 #2
Desværre, der står intet om commandline parametre
Avatar billede fromsej Praktikant
16. januar 2004 - 18:19 #3
Hvad sker der hvis du i prompten skriver AVG/? eller AVG/help ?
Avatar billede larsmpetersen Nybegynder
17. januar 2004 - 12:29 #4
Super, det virker. Den returnerer en liste med kommandoerne og en kort beskrivelse af hvad de gør. Tak
Avatar billede larsmpetersen Nybegynder
17. januar 2004 - 12:34 #5
Ups, der gik kludder i det da jeg skulle svare. Du fik ikke dine points, de gik i stedet til mig selv. Sorry. Skal jeg oprette et nyt spørgsmål som du kan svare på, så du kan få dine points? Mvh.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. januar 2004 - 21:17 #6
Det går nok.*S*
Jeg har rigeligt med point, det vigtigste var at du fandt ud af det.