Avatar billede lom Nybegynder
22. januar 2001 - 17:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Åbn nyt vindue maksimeret

Når jeg i ie5,5dk vil åbne et link i et nyt vindue, så åbnes linket i et minimeret vindue. Hvordan ændres indstillingerne, så linket åbnes i et nyt maksimeret vindue ? /lom
Avatar billede zhatten Nybegynder
22. januar 2001 - 18:10 #1
Kan det lade sig gøre...? Det tror jeg ikke, hvor ligger problemet i at du skal maksimere vinduet ?

- Zhatten
Avatar billede lom Nybegynder
22. januar 2001 - 18:16 #2
jeg skal klikke en ekstra gang - \"klik er usunde\"
Avatar billede lom Nybegynder
22. januar 2001 - 18:19 #3
Det har tidlige fungeret fint, men nu er der sket et eller andet mystisk ! /lom
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. januar 2001 - 18:28 #4
zhatten - Jeg tror problemet er det samme som jeg har for tiden. At når jeg forsøger at åbne et link i nyt vindue - bliver det nye vindue minimeret.
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. januar 2001 - 18:36 #5
IE skulle åbne nye vinduer i den størelse som man sidst har lukket IE i. Hvis man åbner IE maksimer lukker IE. Ja så skulle IE åbne i maksimeret vindue. Det virker også fint for de vinduer man åbner direkte, men åbner man med højre-klik->Åben i nyt vindue, så viker det ikke.

Jeg har fundet følgende reg-keys som har noget med IE at gøre jeg har prøvet at ændre dem:

HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Document Windows\\maximized = ”no”
HKEY_USERS\\.DEFAULT\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Document Windows\\maximized = ”no”

Jeg har prøvet at rette \"no\" til \"yes\" men det giver ingen forskel når jeg åbner et link med højre-musse-klik ”Åbn i ny vindue”. Det er stadig der samme default vindue.

Tilsyndladne åbner IE altid i ikke maksimerede størrelse ved højre-klik->Åben i.... Jeg har dog ”løst” problemet ved at gøre det mindre (ikke maksimerede) vindue lige så stor som skærmen.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. januar 2001 - 18:48 #6
Nu håber jeg min udlægning af problemet er rigtig ellers må jeg lige rettes en gang...

eagleeye -

Jeg har forsøgt at lukke eller genstarte computeren med alle vinduer maksimeret - det virker ikke. Næsten gang jeg vil åbne i nyt vindue... Tjaa.. så er det minimeret igen...

Eneste måde at få vinduet frem på er at dobbeltklikke på den blå linie så vinduet maksimeres. Fint det er jo sådan jeg vil have det, men hvorfor skulle klikke overhovedet..

Skidt, jeg ghoster maskinen i stedet... Har et par demos liggende jeg alligevel skal af med... :-)

/Nikolaj
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. januar 2001 - 18:54 #7
nikolajdu>>
Rigtigt. Ifølge MS skal man åbne en IE og maksimer, lukke IE. Så vil IE gemme denne oplysning, og starte IE i maksimeret størrelse.
Når man starter IE via desktoppe, trykker på IE-ikon starter den makimeret op.

Når man benytter højre klik->\"Åben I nye vindue\" starter IE i et ikke maksimeret vindue.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. januar 2001 - 18:58 #8
Nope... Så jeg ghoster..
Avatar billede lom Nybegynder
22. januar 2001 - 19:16 #9
eagleeye-
Det virker på min maskine. Jeg takker /lom
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. januar 2001 - 19:20 #10
lucky bastard - jeg ghoster... :-)
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. januar 2001 - 19:34 #11
Ja jeg takker skam også.

Jeg undre mig bare over at det ikke virker hos mig!! Jeg har godt nok \"kun\" IE5.0
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. januar 2001 - 19:55 #12
Jeg har også 5.0 - måske er det en rimelig forklaring....
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. januar 2001 - 19:58 #13
Måske det er forklaringen. Så skal vi jo til at hvade 5.5 ind.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. januar 2001 - 20:04 #14
tjaaa... Hovedgrunden til at jeg ikke har installeret IE 5.5 er egentligt at i kombinationen Tables/Flash 5/IE 5.5 kan forårsage chrash. Kan, men gør det ikke nødvendigvis og kun ganske tilfældigt. Da jeg primært arbejder med Flash er det noget nemmere at nøjes med 5.0, der bare virker og virker og BARE IKKE KAN ÅBNES MAKSIMERET.... he he...

/Nikolaj
Avatar billede palle_andersen Nybegynder
28. februar 2002 - 01:44 #15
Jeg har netop fået samme problem: Kun ved venstreklik åbnes vinduer maximeret (Win98SE-IE5.0). Jeg har læst ovenstående igennem en del gange og har ikke kunnet finde en løsning. MEN der må da kunne gøres "et eller andet", da i det mindste MIN maskine hidtil ikke har haft problemer med at åbne maximeret ved højreklik: åbn i nyt vindue. Det må altså være en fejl der er opstået - og sådan en fejl kan vel rettes. Eller tager jeg fejl?
Jeg ved ikke om jeg via dette spørgsmål kan tildele point for et brugbart svar, men jeg vil gerne udlodde 100 p. Evt. via anden "vej".
Mvh Palle Andersen
Avatar billede hexya Nybegynder
18. marts 2002 - 04:26 #16
Har Me og IE 5.5, og det virker stadig ikke på kontekstmenuen (højreklik)... MEN jeg kender et program, der skulle klare problemet. Er der point..?
Hexya