Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 11:47 Der er 40 kommentarer og
2 løsninger

Netværk controller på Asus A7V600

Jeg har lige købt et nyt bundkort et Asus A7V600 med KT600 chipsæt

Efter at have instaleret både winME og WinXP finder jeg altid en Netværkscontroller i Enhedshåndtering.

Og jeg kan ikke finde ud af hvad det er for en, jeg har et ekstra netkort i (Realtech RtL8931)ud over det der er på kortet et (3com Gigabit LOM 3C940) og bægge kører som de skal.

Jeg skal måskje lige nævne at jeg køre mit stofanet igennem denne maskine til en anden. Og som sagt dette virker.

Men den der nætværks controller ireterrer mig grusomt er der en måde hvor på man kan finde ud af hvad det er ???

Jeg kan ikke finde noget i bios der skulle have noget med lan at gøre ud over 3com kortet self.

Please en elelr anden kom med et bud!
Avatar billede maped Nybegynder
15. januar 2004 - 12:13 #1
firewire måske
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 12:34 #2
Hmmmm under enhedshåndtering har jeg

1394 Netværkskort (Mener det er min firewire)
3com Gigabit LOM 3C940
Mac-bro-Miniport
Realtech RtL8931

Kan heller ikke fine nogle drivere til firewire på driver cd-en :-(
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 12:36 #3
Tror også det er din firewire (1394), som også kan bruges til netværk.
Prøv med en ny chipset driver hvis den er integreret i chipsettet: www.viaarena.com
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 12:37 #4
Eller denne:
"Also included are Wi-Fi slot for optional wireless LAN upgrade"
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 12:41 #5
Der står ikke noget om firewire her: http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V600&langs=01
Har du et andet lydkort? F.eks et audigy, der plejer at have firewire. For så skal du finde driveren på lydkorts cden/hjemmesiden.
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 13:01 #6
Ja jeg har netop et audigy lydkort men jeg viste da ikke at det køre med firewire
det der med Wi-Fi slottet er god nok det er der men der er igen driver til og jeg kan ikke disable det i bios.
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 13:03 #7
Det er nok dit audigy kort, da wifi på bundkortet er et slot, som kræver selve wifi enheden købt ekstra (mener jeg)
Så i med din audigy driver, og find firewire driveren (mener creative kalder den sb1394)
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 13:05 #8
Hvilket audigy kort har du?
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 13:12 #9
Creativ Audigy 1 må det værer et 5,1
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 13:13 #10
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 13:19 #11
Nope der er ikke noget at hente ud over en ny medie afspiller.

Jeg har heller aldrig haft noget med lydkortet før.

Kan det have noget med den der Wi-Fi at gører ??? jeg har ikke noget kort i slottet men måske den vil have en driver anyway selv om jeg ikke bruger det ?????
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 13:21 #12
Der er ingen driver på asus´s hjemmeside, så det tror jeg ikke.
Står "1394 Netværkskort" med fejl i enhedshåndtering, eller virker det fint?
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 13:22 #13
Den står til at virke korekt og den bruger en microsoft driver.
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 13:26 #14
Jamen så tror jeg det er det(1394), som er din Netværkscontroller.
Prøv at deaktivere din firewire og se om netværkscontrolleren forsvinder.
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 13:31 #15
Måske det lyder dumt, men hvordan gøre jeg lige det ???
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 13:32 #16
i enhedshåndtering højreklikker du det og vælger deaktivér.
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 13:35 #17
oki det er prøvet men det hjalp ikke meget! undre mig en del jeg havde et ecs bundkort før også med lan og firedims på men der var der ikke noget!

Har også lige været min bios igennem for at se om der skulle værer noget men kan ikke se der er noget som jeg har overset!
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 13:36 #18
Havde du også audigy kortet der på?
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 13:37 #19
prøv lige og hent aida32 og skriv hvad det "siger"
http://www.aida32.hu/download/aida32pe_388.exe
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 13:40 #20
oki hvilke information skal du bruge herfra ????
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 13:42 #21
netværk->pci/pnp.....
hvilke kort har du der, og hvilken type (pci eller andet)
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 13:43 #22
Under Windows Netværk har jeg disse

MAC-bro-miniport - Miniport til Packet Scheduler
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Egenskaber for Netkort
Netværks Adapter    MAC-bro-miniport - Miniport til Packet Scheduler
Enheds Type    Ethernet
Hardware Adresse    72-33-1F-29-AD-7F
Forbindelses Navn    Netværksbro
Forbindelses Hastighed    400 Mbps
MTU    1500 bytes
Modtagne Bytes    36675 (35.8 KB)
Sendte Bytes    60989 (59.6 KB)

Netkorts Adresse
IP / Subnet Maske    192.168.0.1 / 255.255.255.0
DHCP    255.255.255.255

Og under pci/pnp netværk

3Com 3C940 Gigabit LOM    PCI
Realtek RTL8139 Fast Ethernet Adapter    PCI
VIA VT8237 PCI-ISA Bridge - USB Device Communications    PCI
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 13:45 #23
Det eneste pci kort altså fysisk jeg har sat i er realteken
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 13:47 #24
tror det er denne "A VT8237 PCI-ISA Bridge - USB Device Communications "
har du noget på dine usb porte?
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 13:50 #25
det slog nemlig også mig :-) men jeg har intet i mine usb porte jeg har godt nok 6 stk slådet til kunne prøve at fjerne de 2 ekstra og se om det skulle værer det

Tror du det kunne hjælpe ????
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 13:51 #26
det er værd at prøve.
Det bugger mig lidt at der står 400mbps. Firewire kører 400mbps, men usb2 kører 480mbps.
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 13:56 #27
Hmnmmmm det hjalp ikke, hvad fanden kan det så værer er lidt i vildrede det hele køre som det skal men det ireterer mig bare med den ukendte netværkscontroller
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 13:58 #28
Skal lige have det klart igen :-)
Du har netværkscontrollere ik?
1)3com
2)Realtek
3)Ukendt

Virker alle som de skal ifølge windows?
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 14:01 #29
det er korekt

Under Netværk i enhedshåndtering her jeg disse

1394 Netværkskort (Mener det er min firewire)
3com Gigabit LOM 3C940
Mac-bro-Miniport
Realtech RtL8931´

Også er det at der under andre enheder står ukændt Netværkscontroller
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 14:04 #30
Jeg er ved at være blank må jeg desværre sige.
Jeg ville tro det var firewire, men den er jo listed under netværk.

Eller også er det simpelthen den wifi controller, der bare "mangler" selve kortet.
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 14:05 #31
Thjaaaaa må heller skrive en tur til asus og spørger dem Nå men tak fordi du gad se på det hvordan hulen giver jeg dig nu de point ????
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 14:06 #32
Trykker acceptér hvis du mener jeg har fortjent dem. Håber ikke jeg har gjort dig mere forvirret :-)
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 14:09 #33
så skulle du have fådet dem! Nej er ikke blevet forviret overhovdet :-)
min maskine kører jo som en drøm nu og det er vel også bare et luxus problem jeg har!
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 14:12 #34
Hmm ikke endnu.
Var lige inde på asus´s hjemmeisde. Der står ikke noget om det i deres faq.
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 14:15 #35
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 14:18 #36
det vil jeg prøve håber du har fådet pointene jeg har trykket på aceptrere flerer gange men syntes ikke der sker noget!
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 14:18 #37
Det har jeg nu :-) Mange tak.
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 14:24 #38
Godt så :-)

Det hjalp ikke en huende fis det de skrev der inde kan heller ikke se hvad midi har med en netværkscontroller at gører :-) Jeg fik bare en ekstra Midi EMU

Men tak for interassen
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 14:35 #39
Det var mest: "Its easy, Turn off the usb device feature in the bios. I dont know why this happens but this fixes the problem."
jeg mente du skulle prøve :-)
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 14:43 #40
det har jeg lige gjodt og det hjalp ! men hvorfor ved jeg sku ikke
Avatar billede ulkj Praktikant
15. januar 2004 - 14:50 #41
Takker endnu engang! det er fedt det her :-)
Avatar billede chalde Seniormester
15. januar 2004 - 14:54 #42
Det var så lidt :-)
Ved heller ikke hvorfor. Men hvis det virker, er det jo fedt nok.