Avatar billede odysseus Nybegynder
14. januar 2004 - 21:55 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket OS på 8 MB RAM?

Hvad kan jeg installere på en pentium 100 MHz, ca. 300 MB HD og kun 8 MB RAM? Jeg ville gerne installere FreeBSD, kan det lade sig gøre?
Avatar billede x-masman Nybegynder
14. januar 2004 - 22:04 #1
Du kan godt installere en af de gamle versioner. f.eks 1.1 uden windowmaker.
Avatar billede x-masman Nybegynder
14. januar 2004 - 22:05 #2
Du kan nok også køre FreeBSD 2. Ellers er der jo DOS.
Avatar billede bredker Nybegynder
14. januar 2004 - 22:09 #3
win 95 kan også køre fint på den
min første maskine kørte ret stabilt med win95 , det var en p75 , med 8 mb ram
ps:den køre faktisk i nu ved en anden , dog opgraderet til 32 mb ram
Avatar billede odysseus Nybegynder
14. januar 2004 - 22:11 #4
bredker: desværre - jeg er overfølsom over for det, du snakker om...
Avatar billede odysseus Nybegynder
14. januar 2004 - 22:12 #5
jeg vil prøve freeBSD2.
Avatar billede odysseus Nybegynder
14. januar 2004 - 22:18 #6
hov, det er jo ikke lige sådan at hente. De vil jo kun give mig 4.8 og opefter.......
ved du, hvor jeg kan få det?
Avatar billede x-masman Nybegynder
14. januar 2004 - 22:46 #7
Der ligger noget her men jeg véd ikke om det er der altsammen. http://lct.dei.uc.pt/download/ftp/pub/FreeBSD/2.2.8RELEASE/

Ellers kan d jo skrive til frebsd.org. De har sikkert ikke noget imod at smække den op til dig.
Avatar billede x-masman Nybegynder
16. januar 2004 - 00:12 #8
Har du fundet udaf noget?
Avatar billede odysseus Nybegynder
16. januar 2004 - 19:00 #9
nej, jeg tror ikke alt ligger der. tænkrt lidt i at skaffe mere ram. send et svar - du skal nok få dine points. Men hvis du har fundet ud af noget, hører jeg gerne.
Avatar billede x-masman Nybegynder
16. januar 2004 - 19:23 #10
Jeg ved ikke umiddelbart hvor ellers du skulle kigge, men hvis du stødder ind i skwat i et andet spm, så spørg HAM FOR HAN ER BSD mand.
Avatar billede bredker Nybegynder
16. januar 2004 - 19:36 #11
Avatar billede skwat Praktikant
16. januar 2004 - 20:30 #12
lidt fra freebsd.org
minimal installation of FreeBSD takes as little as 100 MB of disk space
minimum 8MB of RAM (some people reported success stories with 4MB only, but I certainly don't recommend it)

så du kan køre 4.9
Avatar billede odysseus Nybegynder
17. januar 2004 - 14:57 #13
tak til jer begge. I må deles om points. håber, I finder jer i fordelingen.