Avatar billede bzz_rar Nybegynder
14. januar 2004 - 20:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken SQL database til ASP

Jeg har en Access 2000 database som bruges i ASP. Jeg er blevet opfordret til at opgradere den til en SQL database. Hvad skal jeg vælge? MS SQL Server eller MySQL?
Avatar billede keysersoze Guru
14. januar 2004 - 20:17 #1
Hvis du hidtil har kunnet klare dig med access vil jeg mene du skal skifte til MySQL hvis du endelig skal vælge. MsSQL er for dyrt og det man primært betaler for er funktioner du ikke kommer til at bruge hvis du hidtil har kunnet "nøjes" med access - MySQL derimod er som database rigtig god og så er den vigtigst af alt gratis!
Avatar billede bzz_rar Nybegynder
14. januar 2004 - 20:22 #2
Tak for hurtigt svar. Fungerer MySQL med ASP?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2004 - 20:26 #3
Hvis penge ikke er noget man snakker om men noget man har: MS SQLServer. Bedre
integration med ASP og MS udviklings værktøjer.

Hvis prisen spiller en rolle, så er MySQL gratis og en glimrende database.
Og ASP kan godt bruge MySQL.¨
Avatar billede minau Nybegynder
16. februar 2004 - 14:02 #4
Jeps - det gør det skam - er faktisk også ret sikker på at det er helt de samme quears du skal bruge :-)
Avatar billede minau Nybegynder
16. februar 2004 - 14:03 #5
jeps = ja - ASP kører med MySQL (note til mig: husk at læse hvad du skriver)
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2004 - 15:27 #6
er du nået videre?