Avatar billede floetti Nybegynder
14. januar 2004 - 18:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

bløde kanter !

Hej !

Jeg vil gerne lave en top til en hjemmeside med en kant som går igennem banneren, som en bølge.... men hvordan får jeg den at være blød og ikke kantet???

Et lille eks. på hvordan det kan se ud: <a href=floetti.dk/dias/eksperten/top.gif>top.gif</a>

På forhånd tak

//floetti
Avatar billede floetti Nybegynder
14. januar 2004 - 18:53 #1
floetti.dk/dias/eksperten/top.gif
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2004 - 19:00 #2
og her er der et link som virker:  http://www.floetti.dk/dias/eksperten/top.gif

Jeg ville bruge decideret vektor-program som f.eks. Adobe Illustrator
Avatar billede floetti Nybegynder
14. januar 2004 - 19:03 #3
OK! Jeg har 9'eren! men er ikke særlig erfaren med Illustrator..! Hvordan ville du anbefalde det skal gøres??
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2004 - 19:20 #4
heller ikke mig.  Jeg ville nok lukke spørgsmålet her  (du lægger selv et svar og accepterer det så)
og så oprette et nyt spørgsmål i Illustrator-kategorien
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. januar 2004 - 19:29 #5
Det kan nu sagtens lade sig gøre i photoshop.

Brug Pen tool

Jeg plejer at tegne en linje og så adde point til linjen som man så kan styre som man vil.

Når det er lavet så det bare at højreklikke og vælg make selection  så er den der :)
Avatar billede meye Nybegynder
14. januar 2004 - 20:21 #6
Ja, åbn et nyt dokument. Zoom en enkelt gang ud for at gøre arbejdet nemmere. Tag Pen Tool og lav et felt i den ene side af det grå felt og derefter i den anden side (hold Shift inde for at gøre den lige) Så burde du have en linje. Træk derefter i linjen så den begynder at buge. Når den buger godt nok, laver du firkant færdig ved at lave to punkter til i hjørnene.
Højreklik på dit layer og vælg 'Rasterize layer'
Avatar billede zhark Nybegynder
14. januar 2004 - 22:20 #7
Jeg kan ikke rigtigt blive klar over hvad du søger!?
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/top-1a.jpg
Avatar billede macgregor Nybegynder
17. januar 2004 - 19:08 #8
Ja, brug Pen Tool, men der er ingen grund til hverken at "Rasterize layer" eller "make selection" - med mindre du ønsker en helt utydelig kant (feather): http://www.macgregor.dk/wave.jpg ?
Avatar billede zhark Nybegynder
17. januar 2004 - 20:46 #9
Her er forsøgt en lille tut, som du kan afprøve:
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/paths.jpg
Avatar billede floetti Nybegynder
20. januar 2004 - 00:02 #10
Jeg accepterer svaret fra zhark. Du var ik først, men havde ihvert fald bedste forklaringin, tak for det;)